آخرین اخبارجهانسیاست

رایزنی نمایند‌گان امریکا با مقامات آسیای مرکزی در مورد افغانستان

خبرگزاری دید: نمایند‌گان ویژه امریکا در امور افغانستان در دیدار و گفت‌وگو در مورد حقوق زنان، امنیت، تجارت و نیازمندهای بشری در افغانستان با مقامات کشورهای آسیای مرکزی خبر داد.

‏رینا امیری نماینده ویژه ایالات متحده در امور حقوق زنان و دختران افغانستان با قدردانی از کشورهای آسیای مرکزی در حمایت از افغانستان در رشته توییتی نگاشته است: نظریات در مورد این که چگونه کشورهای آسیای مرکزی می‌توانند برای حمایت از زنان و دختران افغان بسیج شوند، مورد بررسی قرار گرفت.

وی همچنین از ‏نشست عالی خود با رهبران آموزش و تجارت زنان قزاقستان که با خواهران افغانستانی شان ابراز همبستگی کردند، خبر داد.

امیری افزود: آن‌ها تعهد نمودند که همگام با حکومت‌شان،  در عرصه آموزش و کارآفرینی از زنان افغانستان حمایت خواهند کرد.

توماس ویست نیز در رشته توییتی گفته است که در نشست سی٥+١ در آستانه با همکاران‌ قزاقستان، جمهوری قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبیکستان در مورد افغانستان ملاقات کرده تا درباره پشتیبانی مشترک از افغانستان صحبت کند.

‏وی افزود: از هر یکی آنان به پاس تبادل نظر خیلی با محتوا در موارد مهمی به شمول امنیت، حقوق بشر، اقتصاد و نیازمندی‌های بشری تشکر می‌کنم.

گفتنی است که نمایند‌گان امریکا به تاز‌گی دور جدید سفرهای خود را به قطر و قزاقستان آغاز کردند تا در مورد افغانستان تبادل نظر کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا