آخرین اخبارافغانستانسیاست

شورای مقاومت ملی برای نجات: استاد ربانی باورمند به مشارکت همه مردم در ساختار سیاسی عادلانه بود

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان به مناسبت دوازدهمین سالگرد ترور برهان‌الدین ربانی رییس جمهور اسبق کشور می‌گوید که او باورمند به افغانستانی آرام بود که ساختار سیاسی در آن مبتنی بر عدالت و مشارکت همه مردم ایجاد می‌شد.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان روز چهارشنبه(۲۹ سنبله) با نشر پیامی در پیوند به دوازدهمین سالگرد ترور برهان‌الدین ربانی می‌گوید: استاد در شکل دهی و حفظ مشروعیت دولت اسلامی تا رقم زدن عصر مردم سالاری، تلاش فراوان نمود که نقش و جایگاهش برای همه روشن و مورد تکریم است.

این شورا افزوده: افغانستان با آن همه تاریخ پر فراز و نشیبش که دستیابی به قدرت همیشه با کشت و خون میسر بود، برای بار نخست با اقدام و بناگذاری سنت نیکوی انتقال قدرت از سوی پروفیسور برهان‌الدین ربانی به عنوان رییس دولت اسلامی افغانستان، شاهد رویکرد مسالمت آمیز قدرت به دولت  موقت بود که زمینه را برای احیای مردم سالاری فراهم کرد.

در اعلامیه این شورا، استاد ربانی سیاست مداری با سعه صدر، خردگرا و میهن دوست خوانده شده که که نگاهی مبتنی بر عدالت و مشارکت تمام اقوام در ساختار سیاسی کشور داشت.

در بخشی از اعلامیه آمده که استاد ربانی به پروسه صلح به عنوان یک پروسه ملی می‌دید و مذاکرات و گفت‌وگو را یگانه راه رسیدن به صلح پایدار می‌دانست.

گفتنی است که برهان‌الدین ربانی در ۲۹ سنبله سال ۱۳۹۰ خورشیدی هنگامی که ریاست شورای صلح را بر عهده داشت، ترور شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا