آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

16سالگی شهادت سید مصطفی کاظمی؛

شورای مقاومت ملی برای نجات: شهید کاظمی نقش برجسته در وحدت ملی و توسعه سیاسی افغانستان داشت

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در پیامی به مناسبت شانزدهمین سالگرد ترور سید مصطفی کاظمی و همراهانش در بغلان، انگشت اتهام را به سوی طا-لبان نشانه رفته و آن‌ها را عامل ترور او دانسته است.

شورای مقاومت ملی برای نجات در این پیام نوشته است که سید مصطفی کاظمی نقش برجسته در تامین و حدت ملی و توسعه سیاسی کشور پس از ایجاد نظام جمهوری داشت.

این شورا در پیامش نوشته: «در پانزدهم عقرب سال ۱۳۸۶ خورشیدی تعداد شش تن از وکلای شورای ملی افغانستان از جمله سید مصطفی کاظمی و ده‌ها تن از کودکان خردسال و شاگردان مکاتب ولایت بغلان در یک حادثۀ تروریستی به شهادت رسیدند. در این حادثۀ هولناک که بر اساس تحقیقات سارنوالی وقتِ افغانستان، توسط گروه طا-لبان طرح و اجرا شده بود، حدود ۷۳ تن که اکثر آنان دانش‌آموزان مکاتب بودند به شهادت رسیدند و بیش از صد تن دیگر مجروح گردیدند».
در پیام افزوده شده: « شهید سید مصطفی کاظمی یکی از چهره‌های برجستهٔ سیاسی در سطح ملی بود که نقش برازنده در وحدت و انسجام مردم و توسعهٔ سیاسی و اقتصادی در نظام جدید کشور داشت. هم‌چنین نمایندگان همراهش نیز از افراد برجسته‌ای بودند که در هنگام خدمت به مردم توسط تروریست‌های خون آشام به شهادت رسیدند».
در پیام شورای مقاومت ملی برای نجات افزوده شده: «با تاسف کسانی که دیروز چنین فجایع سنگین و جنایت‌های سازمان یافته را طراحی و اجرا می‌کردند بر اساس یک معامله ننگین و توطئه از پیش طراحی شده، امروز بر اریکه قدرت تکیه زده اند و مدعی حکومت بر مردم افغانستان هستند».

این شورا در بخشی از پیام نوشته: از کشورهای جهان و مجامع بین‌المللی می‌خواهد که مردم افغانستان را در رسیدن به یک نظام منتخب و قانونی جهت عبور از وضعیت غیر انسانی کنونی حمایت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا