آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانصحت

موج سوم کرونا؛

صحت عامه از «خطر پشت دروازه‌ها» هشدار داد

به دنبال وخامت اوضاع در هند و بلند رفتن آمار روزانه کرونا در کشور، وزارت صحت عامه از خطر پشت دروازه‌ها هشدار داده و می‌گوید که افغانستان با خطر شیوع موج سوم کرونا مواجه است.


به گزارش خبرگزاری دید، وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه امروز سه‌شنبه( ۷ ثور) در یک نشست مشترک خبری با محمد قاسم حلیمی وزیر ارشاد، حج و اوقاف، گفت که موج سوم شیوع ویروس کرونا در کشور به‌مراتب خطرناک‌تر از موج‌های دوم و اول شیوع این ویروس خواهد بود.
مجروح گفت: «خطر به دروازه‌ خانه‌ ما و شما نزدیک شده و این خطر به مراتب کلان‌تر از خطر موج اول و دوم است».
سرپرست وزارت صحت عامه گفت که در موج سوم شیوع ویروس کرونا، افغانستان با یک «جنگ نابرابر» مواجه است و به تنهایی از عهده‌ آن بر نمی‌آید. او از مردم خواست که در این موج شیوع کرونا، سکتور صحی و دولت را همکاری کنند.
وحید مجروج تأکید کرد که مردم باید اهتمامات و توصیه‌های صحی از جمله رعایت فاصله‌ی اجتماعی، پوشیدن ماسک و شستن دست‌ها را رعایت کنند.
در همین حال، محمد قاسم حلیمی وزیر ارشاد حج و اوقاف از شهروندان کشور خواست که توصیه‌های صحی وزارت صحت عامه را در مورد جلوگیری از مصاب‌شدن به ویروس کرونا رعایت کنند.
با این حال، هنوز وزارت صحت عامه رسماً شیوع موج سوم کرونا را اعلام نکرده، اما روز گذشته آقای مجروح گفته بود که وزارت صحت عامه برای مقابله با موج سوم کرونا آمادگی کامل دارد.
در روزهای اخیر مواد ابتلا به کرونا در کشور افزایش یافته و پیش از این وزارت صحت عامه گفته بود که ویروس نوع هندی کرونا در کشور در حال گردش است.
این درحالی است که موارد ابتلا به کرونا در هفته‌های اخیر در کشور افزایش یافته است. از زمان شیوع این ویروس در افغانستان تاکنون، ۵۹ هزار و ۲۲۵ مورد مثبت آن شناسایی شده است. از مجموع مبتلایان این موارد، دوهزار و ۵۹۸ نفر جان باخته و ۵۲ هزار و ۵۲۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا