اسلایدشوجهانمنطقه

ظریف: باید با کمک یکدیگر به شکاف و تنش در منطقه پایان دهیم

وزیر خارجه ایران در اجلاس امنیتی مونیخ در پاسخ به سوالی در باره موضع دونالد ترامپ در قبال این کشور گفت که ایران به تهدیدها و تحریم‌ها پاسخی نمی‌دهد؛ اما به احترام متقابل واکنش خوبی نشان خواهد داد.
محمد جواد ظریف تاکید کرد، ایران از راهکارهایی که منجر به تعامل مورد نظر دو طرف شود، استقبال می‌کند. وی گفت که تهدیدها بر ایران اثر نخواهد کرد.
آقای ظریف در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم بهبود روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: باید با کمک یکدیگر، به شکاف و تنش در منطقه پایان دهیم.
وزیر خارچه ایران پیشنهاد تشکیل یک گروه گفت‌و‌گوی منطقه‌ای با تاکید بر منافع مشترک را داد. منافعی که می‌تواند از محیط زیست تا سرمایه‌گذاری و گردشگری را شامل شود.
محمد جواد ظریف بعد از سخنرانی خود در جلسه پرسش و پاسخ در باره حمایت ایران از سوریه و موضوع سلاح‌های کیمیایی گفت: استفاده از این سلاح‌ها قابل چشم‌پوشی نیست. ایران اولین کشوری بود که استفاده از سلاح کیمیایی در سوریه را توسط هر گروهی محکوم کرد. متاسفانه وقتی با کمک ایران به دستاوردهایی برای از بین‌بردن این سلاح‌ها در سوریه می‌رسیدیم، گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره به سلاح‌های کیمیایی دسترسی داشتند و از آن استفاده کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا