آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

عطامحمد نور: رویین تن، با قامت استوار و گام‌های متین از مردم دفاع می‌کنیم

عطامحمد نور رهبر جمعیت اسلامی همزمان با ورود به شهر مزارشریف، گفت که با قامت استوار و عزم راسخ امنیت را برای مردم بلخ بر می‌گرداند و اجازه نخواهد داد که مزارشریف سقوط کند. او گفت که فرزند خلف این مردم است و از آنان دفاع خواهد کرد.


به گزارش خبرگزاری دید: عطامحمد نور رهبر جمعیت اسلامی امروز سه‌شنبه(۱ سرطان) وارد شهر مزارشریف در بلخ شد. او روز گذشته در ضمن فراخوان بسیج هوادارانش علیه طالبان، گفته بود که فردا به مزارشریف برخواهد گشت.
رهبر جمعیت اسلامی در میدان هوایی بین‌المللی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی به خبرنگاران گفت که سقوط مزارشریف یعنی سقوط شمال و سقوط شمال یعنی سقوط کل افغانستان، او تاکید کرد که اجازه نخواهد داد که این ولایت سقوط کند.
آقای نور: رویین تن، با قامت ایستاده و کمرها افراخته و گام‌های متن و عزم راسخ، آمده‌ایم که امنیت را برای این مردم برگردانیم، ما فرزند خلف این مردم هستیم و از آنان دفاع خواهیم کرد.


در همین حال، او با نشر یادداشتی در فیسبوک، از فرماندهان، سران احزاب، نمایندگان بلخ در مجلس و مردمی که با فراخوان او علیه طالبان بسیج شدند، ابراز امتنان کرده است.
متن کامل یادداشت رهبر جمعیت اسلامی:
همزمان با تشدید حملات طالبان در شمال ‌‌و ولایت بلخ، طی تماس‌ها، صحبت و هم‌آهنگی با احزاب محترم سیاسی و شخصیت‌های تاثیر گذار، اکثریت احزاب محترم سیاسی به فراخوان بسیج ملی جمعیت اسلامی پاسخ مثبت داده، اعلام آمادگی نمودند.
با استقبال اکثریت احزاب سیاسی و شخصیت‌های متنفذ از اعلام بسیج ملی، ده‌ها گروه خود جوش در بیست و چهار ساعت گذشته شکل گرفت و به یاری خداوند در مسیر مبارزه با طالبان به صورت مشترک به پیش می‌رویم.
در روزهای گذشته تلاش‌های والی مدبر بلخ، برخی نمایندگان با عزت بلخ در شورای ملی، رییس، معاون و برخی اعضای محترم شورای ولایتی بلخ، مسئولان نیروهای دفاعی و امنیتی (قول اردوی شاهین و پولیس بلخ) نمایندگان محترم احزاب سیاسی، فرماندهان پیشین در شمال و سایر ولایات و دسته‌های جوانان شجاع برای شکل‌دهی بسیج ملی در برابر طالبان در سراسر کشور، درخور ستایش و سپاسگزاری است.
هم‌چنان ضمن قدردانی و سپاس از فداکاری‌های نیروهای دلیر امنیتی و دفاعی، به روح شهدای عزیز درود می‌فرستم.
گروه طالبان با آن که بارها به ما‌ پیام صلح فرستادند، اما دیده می‌شود که در یک دست قرآن و در دست دیگر شمشیر گرفته‌اند. ما با آن که به آوردن صلح مصمم هستیم، اما اگر طالبان جنگ می‌خواهند، همانطوری که در گذشته نیز شمال به گورستان آنان مبدل شده بود، این‌بار نیز نه‌ تنها شمال که هرگوشه‌ این کشور به گورستان طالبان تبدیل می‌گردد.
پیروزی‌ از آن مردم است!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا