آخرین اخبارافغانستانسیاست

فعالیت تمام احزاب سیاسی از سوی طا-لبان ممنوع شد

خبرگزاری دید: فعالیت و تشکیل تمام احزاب سیاسی در افغانستان از سوی وزارت عدلیه طا-لبان  ممنوع اعلام شد.

وزارت عدلیه در برنامه گزارش دهی اعلام کرد که «فعالیت سیاسی احزاب در کشور به‌ صورت کامل ممنوع می‌باشد، چرا که نه اساس شرعی دارد، نه منفعتی برای ملت و نه هم ملت آن را می‌خواهد».

مولوی عبدالحکیم شرعی وزیر عدلیه اضافه کرد که  طا-لبان تمام قوانین را مطابق به «شریعت اسلامی (قرآن‌، احادیث نبوی و فقه)» تنظیم کرده‌اند و‌ این مورد در تاریخ افغانستان بی‌سابقه بوده است.

وزیر عدلیه در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که در بیست و چهارم اسد سال ۱۴۰۰ با رویکار آمدن طا-لبان در افغانستان، رهبران احزاب سیاسی کشور را ترک کردند و شماری از آنان فعالیت های سیاسی خود را در خارج از افغانستان ادامه دادند.

شرعی در ادامه اظهارات خود به دستاوردهای یک سال اخیر این وزارت اشاره کرد و گفت که وزارت عدلیه در یک سال گذشته ۴۹ سند تقنینی -قوانین، مقرره و اساسنامه- و ۱۰ طرزالعمل را بررسی و تکمیل کرده و در اختیار مراجع ذیربط قرار داده است.

این در حالی است که  کشورهای جهان یکی از شروط به رسمیت شناختن طا-لبان را تشکیل دولت فراگیر از تمام اقوام این کشور اعلام کردند، موضوعی که بارهای طا-لبان اعلام کرده کابینه آن‌ها همه شمول بوده و از تمام اقوام است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا