آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

قدردانی افغانستان از کمک‌های ایران به زلزله زدگان هرات

خبرگزاری دید: وزارت خارجه حکومت سرپرست از کمک‌های ایران برای زلزله زدگان در هرات قدردانی کرده و آن را نشانه دوستی دو ملت، اعتقاد راسخ ایران به ارزش‌های انسانی و اسلامی و اعتماد متقابل دانسته است.

وزارت امور خارجه امروز در نامه‌ای رسمی به سفارت ایران در کابل از کمک‌های سخاوتمندانه و به موقع آن کشور به مناطق زلزله زده هرات تشکر کرد و آن را نشانه باورمندی تهران به ارزش‌های اسلامی و انسانی دانست.

در این نامه آمده است : مساعدت‌های جمهوری اسلامی ایران نه تنها نشان دهنده باورمندی به ارزش‌های مشترک اسلامی، انسانی و بشر دوستانه است؛ بلکه به عنوان نشانه‌ای از توسعه و گسترش مناسبات میان ایران و افغانستان است.

وزارت امور خارجه افغانستان بار دیگر از مساعدت‌های ایران سپاسگزاری و از بارگاه خداوند متعال برای دولت و ملت شریف ایران شکوفایی روز افزون مسالت کرد.

ایران تا کنون طی چند مرحله کمک‌هایی را برای مردم زلزله‌زده افغانستان ارسال کرده‌ است.

محسن ذاکریان روز دوشنبه درباره کمک‌های مردم ایران به زلزله‌زدگان افغانستان گفت: تاکنون طی ۲ مرحله ۴۵۰ تن کمک به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال برای مردم زلزله زده افغانستان ارسال شده است که محموله اخیر ۳۴۵ تن و به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: طی ۲ مرحله ۸۷ نفر نیروی انسانی اعزام شدند که ۲۷ نفر آنان راننده ها و هیئت همراه هستند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۳ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) روز شنبه (۱۵ میزان) در ۴۰ کیلومتری غرب شهر هرات به وقوع پیوست و در ولایات همجوار «بادغیس و فراه» نیز احساس شد.

براساس تازه ترین آمار اعلام شده، چهار هزار و ۵۰۰ نفر در اثر زمین‌لرزه روز شنبه ولایت هرات کشته و زخمی شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا