آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

سالروز خروج شوروی؛

مردم افغانستان درس ایستادگی و مبارزه را از امام حسین آموختند

خبرگزاری دید: در مراسمی که به مناسبت ۲۶ دلو سالروز خروج ارتش سرخ شوروی پیشین در کابل برگزار شده بود، سخنرانان بر این نکته تاکید کردند مردم افغانستان درس مبارزه و ایستادگی را از امام حسین آموخته‌اند.

سخنرانان در این همایش با اشاره به شکست شوروی پیشین در افغانستان، تصریح کردند که امریکا نیز در نتیجه مبارزه مردم افغانستان شکست خورد.

به باور سخنرانان این همایش، استراتژی دوم امریکا در برابر مردم افغانستان ترویج فساد بود. فساد در تمام عرصه‌ها، فساد اخلاقی، فساد اداری، فساد مالی، فساد فرهنگی، فساد سیاسی و فساد نظامی و امنیتی در همه عرصه‌ها.

در این همایش به موضوع غزه نیز اشاره شده و گفته شد که در حال حاضر ده‌ها هزار نفر در غزه به گونه بی‌رحمانه کشته می‌شوند، ولی امریکا و مدعیان حقوق‌بشر سکوت می‌کنند ولی در مورد افغانستان از نقض حقوق بشر حرف‌می‌زنند.

در این همایش، یکی از عالمان دینی در پیوند به دیانت و ایمان مردم برای آزادی گفت: مردم افعانستان درس آزادی و مبارزه را از امام حسین یاد گرفتند و با دیانت و ایستادگی توانستند قدرت بزرگی چون شوروی سابق را شکست بدهند.

۳۵ سال قبل در ۲۶ دلو سال ۱۳۶۷ خورشیدی، آخرین سرباز ارتش سرخ شوروی پیش از پل حیرتان گذشت و اشغال ۱۰ ساله افغانستان پایان یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا