آخرین اخبارافغانستانسیاست

ملل متحد: مردم افغانستان به خاطر طا-لبان مجازات می‌شوند

خبرگزاری دید: دبیر کل سازمان ملل متحد می‌گوید که مردم افغانستان به خاطر اشتباهات طا-لبان مجازات می‌شوند و این‌که وی به دیپلماسی برای حل بحران افغانستان ادامه می‌دهد.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد روز گذشته در نیویارک در پاسخ به سئوالی مبنی بر این‌که «آیا وی مایل به برداشتن تیلفون و صحبت با طا-لبان برای آوردن اصلاحات لازم برای پایان دادن به محاصره اقتصادی این کشور» است، گفت: اول از همه، واضح است که ما در افغانستان وضعیت جدی نقض حقوق بشر داریم و (شرایط برای پایان دادن به محاصره) هنوز برآورده نشده است.
دبیر کل ملل متحد در صحبت‌هایش در باره طا-لبان بیان داشته است: در راستای هدف آن‌ها برای به رسمیت شناخته شدن… و حمایت بین المللی… احترام کامل به حقوق زنان و دختران و در کل رویکرد مثبت به حقوق بشر کاملاً ضروری است.
گوترش افزود: کمک‌های بشردوستانه و نیاز به اجتناب از … فروپاشی اقتصادی در افغانستان چیزی است که ما برای آن مبارزه کرده‌ایم، زیرا مردم افغانستان در وضعیت ناامیدی مطلق هستند.
دبیر کل ملل متحد تصریح کرده است که «این اشتباه است که مردم افغانستان را مجازات دسته‌جمعی کنید، چون مقامات فعلی به درستی رفتار» نمی‌کنند.
وی با تأکید بر این‌که دو چیز را باید از هم تفکیک کرد، بیان داشته است: ما به اقدام بشردوستانه خود ادامه خواهیم داد. ما به نیاز داشتن نقدینگی که اجازه می‌دهد اقتصاد سقوط نکند، پافشاری می‌کنیم تا مردم در وضعیت ناامیدی مطلق نباشند.
آنتونیو گوترش همچنان تأکید کرده است که سازمان ملل متحد به پافشاری خود بر طا-لبان در رابطه به حقوق بشر، تروریزم و حکومت همه‌شمول ادامه خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا