آخرین اخبارافغانستانسیاست

مولوی عبدالکبیر: مهاجرین افغانستان در ناامنی‌ پاکستان نقشی ندارند

خبرگزاری دید: معاون سیاسی ریاست الوزرا در صحبت با مقامات سازمان ملل در امور پناهندگان گفته که مهاجرین افغانستانی در ناامنی پاکستان نقشی ندارند و و هزاران افغانستانی بی‌گناه در پاکستان زندانی هستند.

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرا به تازگی با کیونگ جون رییس بخش آسیا و اقیانوس آرام کمیشنری سازمان ملل در امور پناهندگان و لیونارد زولو رییس این اداره ملاقات کرده است.

مولوی عبدالکبیر با انتقاد از گزارش‌های سازمان ملل در مورد افغانستان گفته است: جای تأسف است که در نشست اخیر دوحه به موضوع مهاجرین افغانستانی و حقایق موجود در افغانستان توجه صورت نگرفت و در مورد جمع‌آوری و ادامۀ کمک‌ها به خاطر رسیدگی به این پدیده، هیچ کسی حتی سرمنشی ملل متحد نیز ابراز نظر نکرد.

وی افزود که مهاجرین افغانستان در ناامنی پاکستان هیچ نقش ندارند، اما بازهم آنان در این کشور با مشکلات زیاد مواجه هستند و هزاران افغانستانی بی‌گناه زندانی شده‌اند.

مولوی عبدالکبیر در ادامه گفته که شماری از کشورهای همسایه در حالی‌که افغانستان با حوادث دشوار طبیعی و چالش‌ها مواجه بود، روند اخراج اجباری مهاجرین افغانستان را آغاز کردند.

او خاطرنشان کرد: گرسنگی، فقر و بی‌کاری از رژیم گذشته برای امارت اسلامی میراث مانده است که کنترول و از بین بردن آن به زمان زیاد و امکانات بیشتر نیاز دارد.

مقامات سازمان ملل در امور پناهندگان نیز با بیان این‌که این نهاد به کمک‌های خود به مردم افغانستان متعهد است، گفته‌اند: با تمام مهاجرین عودت کننده به افغانستان کمک می‌نمایند و این مهم است که عودت کننده‌ها در جامعه افغانستان مدغم شوند.

آنان افزوده‌اند که با ارایه گزارش خود در نشست آینده جنوا در خصوص مهاجرین، خواهان کمک بیشتر به مهاجرین افغانستان خواهد شد.

به گفته مقامات سازمان ملل، مهاجرین افغانستان با شرایط دشوار، فقر و بی‌کاری مواجه می‌باشند و خشکسالی و سایر حوادث طبیعی نیز زندگی شان را تهدید می‌کند و برعلاوه کاریابی، در زمینه‌های سرپناه، صحت و معارف باید با آنان کمک اساسی صورت گیرد.

رییس بخش آسیا و اقیانوس آرام سازمان ملل خاطرنشان کرده است که برای اشتغال‌زایی به مهاجرین و بی‌جاشدگان نیاز است تا نهادهای داخلی و خارجی به منظور تقویت اقتصاد افغانستان و عملی‌سازی پروژه‌های زیربنایی، دخیل شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا