آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانحقوق بشرخبر های مهم

مک‌کال: تعامل با طا-لبان سیلی به صورت مردم افغانستان است

خبرگزاری دید: مایکل مک‌کال، رییس کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا، پیشنهاد هرگونه امکان تعامل با طا-لبان را به‌معنای سیلی‌زدن به صورت مردم افغانستان خوانده است. او مردم افغانستان را قربانی طا-لبان توصیف کرده است.

کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا در صفحه‌ی کاربری خود در صفحه ایکس به نقل از مک‌کال نوشته است: «این دولت (دولت بایدن) نباید تحت هیچ شرایطی تعامل با طالبان را تشویق کند.»

مک‌کال این اظهارات را در واکنش به پیام کرن دِکر، کاردار سفارت امریکا برای افغانستان که گفته اعضای جامعه مدنی افغانستان از «نقشه راه سیاسی و تعامل با طا-لبان» حمایت می‌کنند، بیان کرده است.

کاردار سفارت امریکا برای افغانستان در هشت مارچ از دیدار خود با شماری از شهروندان افغانستان در استانبول ترکیه خبر داده و نوشته بود که حمایت قوی در میان نمایندگان جامعه مدنی از روند تحت رهبری سازمان ملل متحد برای ادغام مجدد افغانستان به جامعه بین‌المللی وجود دارد.

او در ایکس نوشته است: «استعداد و انرژی زیادی در اینجا آماده است تا از نقشه راه سیاسی و تعامل با طالبان حمایت کند. افغانستان برای پیشرفت به همه مردمش نیاز دارد.»

این در حالی است که فعالان حقوق زن از جمله زنان معترض بر عدم تعامل با طا-لبان تأکید دارند.

برخی فعالان خواستار به دادگاه کشاندن طالبان به‌خاطر نقض حقوق بشر در افغانستان هستند.

با این حال با گذشت دوونیم سال تاکنون هیچ کشوری طالبان را به‌گونه رسمی به رسمیت نشناخته است. اگرچه برخی از کشورها از جمله کشورهای منطقه با طالبان روابط دیپلماتیک برقرار کرده، اما درباره‌ی رسمیت و مشروعیت این گروه رسما چیزی نگفته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا