آخرین اخبارافغانستانجهانخبر های مهمسیاست

نماینده پاکستان: طرح جابجایی تی‌تی‌پی از مناطق مرزی هنوز عملی نشده است

خبرگزاری دید: نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان می‌گوید که صلح در افغانستان به کابوسی برای پاکستان تبدیل شده است.

آصف درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان با ابراز نگرانی از حضور تحریک طا-لبان پاکستان تی‌تی‌پی در افغانستان گفته که فعالیت‌های این گروه چالش‌های امنیتی پاکستان را تشدید کرده است.

درانی روز گذشته در مصاحبه‌ای با Ambassadors’ Lounge اظهار داشته که صلح در افغانستان برای پاکستان مشکل‌ساز است.

درانی: صلح در افغانستان برای پاکستان به یک کابوس تبدیل شده است، زیرا افرادی که در داخل افغانستان پناه گرفته اند، این حملات را انجام می‌دهند و همان‌طور که نخست وزیر به درستی اشاره کرد، از زمانی که طا-لبان به قدرت رسیده اند، حملات انتحاری ٦٥ درصد افزایش یافته است.

درانی در این مصاحبه افزوده که در واقع این حملات ٥٠٠ درصد افزایش یافته است.

درانی به ممنوعیت فعالیت‌های تروریستی طا-لبان در پاکستان اشاره کرده و پایبندی تحریک طا-لبان پاکستان را زیر سوال برده است.

درانی توضیح داده است: اگر تحریک طا-لبان پاکستان که با طا-لبان بیعت کرده بودند، از این دستور سرپیچی می‌کند، آن‌ها باید تحت قوانین اسلامی و سنتی سوء استفاده از خاک افغانستان با عواقب آن مواجه شوند.

پیش از این دولت پاکستان از توافقی با طا-لبان افغان خبر داده بود که طبق آن، طا-لبان باید طرح «دور ساختن طا-لبان پاکستانی از مناطق مرزی» به شمال افغانستان را عملی می‌کردند.

اما طبق تازه‌ترین اظهارات نماینده پاکستان در امور افغانستان، این طرح با گذشت چندین ماه هنوز عملی نشده و طا-لبان پاکستان (اعضای تی تی پی) در مناطق مرزی ساکن هستند؛ جایی که اجازه‌ رفت آمد آزادانه به پاکستان به آن‌ها داده می‌شود.

این اظهارات نماینده پاکستان پس از اظهارات روز ۸ نوامبر انوارالحق کاکر نخست وزیر موقت دولت پاکستان بیان می‌شود‌.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا