آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاستصلحمنطقههند

هند: آینده افغانستان نباید برگشت به عقب باشد

وزیر امور خارجه هند در نشست مجازی «ری‌سینا» گفت که هند با اقدامات و پروژه‌های بازسازی احساس واقعی خود را به افغانستان نشان داد و این که آینده این کشور نباید برگشت به عقب باشد.


به نقل از تایمز آف اندیا، اس. جیشنکر وزیر امور خارجه هند روز گذشته در یک نشست مجازی زیر نام «ری‌سینا» گفته است که دهلی‌نو همواره معتقد بوده که روند صلح باید به رهبری، مالکیت و کنترول مردم افغانستان باشد.
وزیر خارجه هند گفته است: آینده افغانستان نباید بازگشت به گذشته‌اش باشد. وی افزوده است که جامعه بین‌المللی باید مراقب باشد امکانات و فرصت‌های خوب فدای چیزهای بی‌ارزش نشود.
جیشنکر با بیان این که وضعیت افغانستان در حال تحول است و همه باید کمک کنند، گفته است: طی ۲۰ سال گذشته، ما با اقدامات و پروژه‌ها احساس واقعی خود را نسبت به افغانستان نشان دادیم.
به گفته وی، افغانستان به دو نوع صلح نیاز دارد، صلح با خود و صلح با اطرفیان.
جیشنکر با تأکید بر این که اراده مردم افغانستان باید از طریق دموکراتیک ابراز شود، افزوده است که چالش پیش‌رو چگونگی همکاری همه با یکدیگر است.
گفتنی است که وزیر خارجه هند و ایران و حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور روز گذشته در نشست ری‌سینا ۲۰۲۱ در رابطه به افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا