آخرین اخبارجهانسیاست

هند: جهان نباید تهدید تروریزم از ناحیه افغانستان را فراموش کند

خبرگزاری دید: وزیر خارجه هند در دیدار با همتای روسی‌اش تأکید کرده که جهان نباید وضعیت افغانستان، از جمله تهدید تروریست‌های فعال در خاک این کشور را به فراموشی بسپارد.

اس. جی‌شنکر وزیر خارجه هند روز گذشته در دیدار با سرگئی لاوروف همتای‌ روسی‌اش در مسکو پیرامون همکاری‌های دوجانبه و موضوعات مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کرد.

وزیر خارجه هند خاطرنشان کرده است که جهان نباید وضعیت افغانستان از جمله تهدید تروریست‌های فعال در خاک این کشور و نیاز به یک واکنش هماهنگ جهانی به این مشکل را فراموش کند.

در این دیدار، مسایل منطقه‌ای، از جمله بحران انسانی و تروریزم در افغانستان و گفت‌وگوها برای احیای توافق هسته‌ای ایران مطرح شده است.

وی بدون نام گرفتن از پاکستان، در مورد مشکلات اقتصادی برخی کشورها و تروریزم فرامرزی با لاوروف گفت‌وگو کرد.

جی شنکر لاوروف را در مورد تحولات اخیر در همسایگی هند از جمله مشکلات اقتصادی برخی کشورها و تروریسم فرامرزی معرفی کرد.

جی‌شنکر در پاسخ به سوالی در کنفرانس خبری مشترک با لاوروف گفته است: مهم است که جهان وضعیت در افغانستان را فراموش نکند، زیرا امروز فکر می‌کنم توجهی که شایسته آن است، نمی‌شود.

به گفته وی، هند با تهیه غذا، دارو و واکسین‌های کووید-۱۹ و «تلاش برای یافتن راه‌هایی برای حمایت از مردم افغانستان در این مرحله دشوار تاریخ» برای رسیدگی به بحران انسانی در افغانستان گام برداشته است.

هند همچنین با اشاره به تحقق تعهدات طبق قطع‌نامه ۲۵۹۳ شورای امنیت سازمان ملل گفته مشتاقانه منتظر حضور در نشست مشورتی «فارمت مسکو» در مورد افغانستان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا