آخرین اخبارجهانسیاست

واشنگتن از تهاجم نظامی رژیم اسراییل بر «رفح» حمایت نمی‌کند

خبرگزاری دید: وزارت خارجه امریکا بیان کرده که از تهاجم نظامی رژیم اسراییل بر رفح حمایت نخواهد کرد.

رژیم اسرائیل به رغم مخالفت امریکا به نظامیانش دستور داده تا خود را برای ورود به شهر رفح آماده کند.

دستور بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل به نظامیان صهیونیست برای ورود به رفح، در مرز با مصر، در حالی صادر می‌شود که این شهر پناهگاه بیش از یک میلیون آواره فلسطینی است.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز گذشته (پنجشنبه ۱۹ دلو) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «اجرای چنین عملیاتی در حال حاضر بدون برنامه‌ریزی و اندکی تفکر در منطقه‌ای که پناهگاه یک میلیون نفر است، فاجعه‌بار خواهد بود».

پاتل افزود که آنتونی بلینکن وزیرخارجه امریکا، روز چهارشنبه در دیدار با نخست‌وزیر رژیم اسراییل این موضوع را مطرح کرده است.

پاتل در پاسخ به این پرسش که درصورت حمله اسراییل بر رفح، بیش از یک میلیون آواره فلسطینی به کجا می‌توانند پناه ببرند، گفت: «اینها سوالات مشروعی است که ما معتقدیم اسراییلی ها باید به آنها پاسخ دهند».

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که افزایش دامنه عملیات نظامی اسراییل در نوار غزه به شهر رفح می‌تواند «عواقب غیرقابل توصیفی» در منطقه به همراه داشته باشد.

او افزود صدها هزار فلسطینی برای در امان ماندن از درگیری‌ها به رفح پناه آورده‌اند و حمله به این منطقه، وخیم‌تر شدن «کابوس انسانی» در غزه را در پی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا