آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

واکنش‌ها به حمله تروریستی شام روز گذشته در غرب کابل

خبرگزاری دید: چهره‌های سیاسی داخلی به حمله تروریستی مرگبار در منطقه دشت برچی کابل واکنش نشان داده و آن را خلاف ارزش‌های انسانی و اسلامی خوانده‌‌اند.

حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور با نشر پیامی در شبکه اجتماعی اکس با ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان گفت که این اقدام تروریستی، غیر اسلامی و ضد انسانی است.

محمدکریم خلیلی معاون رییس جمهور پیشین نیز با نشر اعلامیه‌ای گفته که «جنایت پیشگان دهشت‌افکن» یک بار دیگر با هدف قراردادن بس شهری غیرنظامیان به شمول زنان و کودکان را به خاک و خون کشیدند.

خلیلی: به حکام کابل که مدعی تامین امنیت مردم هستند، نیز می‌گویم که هرچه زودتر دست‌های پنهان در پشت این حوادث تروریستی را افشا کنند که در غیر آن نمی‌توانند خود را برائت دهند و شریک جرم و جنایت قلمداد خواهند شد.

عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه ملی در نظام پیشین با نشر پیامی در اکس گفته که هدف قراردادن شهروندان غیر نظامی مغایر آموزه‌های اسلامی و ارزش‌های انسانی بوده و محکوم است.

محمدمعصوم استانکزی یک مقام دیگر حکومت پیشین نیز هدف قراردادن غیرنظامیان را خلاف انسانیت و اسلامیت خوانده است.

او با نشر پیامی در اکس نوشته است: کشور ما همیشه قربانی اهداف بیگانگان می‌شوند. ملت سازی تنها با صبر، عدالت و اتحاد ممکن می‌شود. کسانی که بر هموطنان خود تهمت بی‌اساس می‌بندند، در حق کشور جفا می‌کنند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار مرگبار روز شنبه در دشت برچی را به دوش گرفت.

با این حال، آنچه توجه صاحب نظران را به خود جلب کرده، ذکر کارزار « هرجا یافتید، بکشید» در اعلامیه‌های گروه داعش است که پس از انفجارها در کرمان ایران و انفجار شب گذشته در کابل به کار رفته است.

مسئولان امنیتی کابل اعلام کردند که در این انفجار ٢ نفر کشته شده و ١٤ نفر زخمی شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا