آخرین اخبارجهاندولت فراگیرسیاست

چین: از ایجاد دولت فراگیر در افغانستان حمایت می‌کنیم

خبرگزاری دید: نماینده ویژه امنیتی وزارت امور خارجه چین گفته که پکن از ایجاد دولت فراگیر با مشارکت تمام اقوام افغانستان حمایت می‌کند و آماده کمک به این روند است.


چن گاپین نماینده ویژه امنیتی وزارت امور خارجه چین در چهارمین دور گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای در مورد افغانستان که در شهر دوشنبه برپا شد، پشتیبانی کشورش از تشکیل دولت فراگیر در افغانستان را اعلام کرد.
وی ضمن سخنانی در این نشست گفت که چین در برابر سایر کشورها از تشکیل دولت فراگیر که تمام اقوام در آن حضور داشته باشند در افغانستان را پشتیبانی می‌کند و آماده کمک به این روند است.
نماینده امنیتی چین در این نشست گفت: پکن همیشه آماده ارائه هرگونه کمک به مردم افغانستان هست و از ارائه کمک‌های بشردوستانه در افغانستان حمایت می‌کند.
وی در ادامه با بیان این که چین امیدوار است نمایندگان امنیتی سایر کشورها نیز این موضوع را جدی بگیرند، افزود: با اوج گرفتن درگیری‌ها بحران گرسنگی در میان جمعیت غیرنظامی افغانستان شدت می‌گیرد.
در این نشست نمایندگان مشاوران امنیت ملی کشورهای هند، ایران، قزاقستان، چین، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبیکستان شرکت کرده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا