آخرین اخبارافغانستانپاکستانچینخبر های مهم

کشورهای منطقه ازفعالیت گروه‌های تروریستی درافغانستان ابراز نگرانی کرده اند

خبرگزاری دید: نمایندگان پاکستان، روسیه، چین و ایران که همگی دارای منافع قابل توجه‌ی درافغانستان هستند، به حکومت سرپرست طا-لبان درمورد فعالیت‌های تروریستی دراین کشور اعتراض کردند.

اخبار افغانستان | خبرگزاری دید | کشورهای منطقه ازفعالیت گروه‌های تروریستی درافغانستان ابراز نگرانی کرده اند


یک منبع موثق آگاه روزگذشته(۱۵ دلو) به اکسپرس تریبون فاش کرده است که این شکایت برعدم کنترل کافی فعالیت‌های گروه‌های تروریستی مختلف در افغانستان متمرکز بود که در جریان برگزاری کنفرانسی در کابل در ٢٩ جنوری با حضور نمایندگان چهار کشور صورت گرفته است.
به نقل از این منبع؛ قبلاً توافق شده بود که این کشورها به طور جمعی نگرانی‌های خود را در مورد فعالیت‌های تروریستی به حکومت طا-لبان اعلام کنند. این اعتراض مشترک از سوی پاکستان مطرح شد. اسلام آباد معتقد است که یک جبهه متحد توسط همسایگان کلیدی می‌تواند طا-لبان افغانستان را برای رسیدگی به این موضوع تحت تاثیر قرار دهد.
با این حال، منبع فاش کرده که طا-لبان هوشمندانه کنفرانس منطقه‌ای تشکیل داده و از سایر کشورها برای مقابله با این اقدام ( فعالیت گروه های تروریستی) دعوت کرده‌اند که مقامات هند، ترکیه، اندونیزیا و برخی از کشورهای آسیای مرکزی در کنار نمایندگانی از چین، پاکستان، روسیه و ایران حضور داشتند.
به نقل از این گزارش: در حالی که چین و روسیه ممکن است موضع عمومی تندی به طا-لبان در رابطه با حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان اتخاذ نکرده باشند، اما نگرانی‌های خصوصی در مورد فعالیت‌های تروریستی در خاک افغانستان همچنان ادامه دارد.
اکسپرس تریبون به نقل از منبع می گوید: چین، جنبش اسلامی ترکستان شرقی را که از افغانستان فعالیت می کند به عنوان یک تهدید امنیتی می بیند همچنین ، روسیه و ایران نسبت به تأثیرات احتمالی سرریز برخی فعالیت‌های تروریستی از داخل افغانستان ابراز نگرانی کرده اند.
به گفته ی منبع؛ پاکستان در ماه‌های اخیر به شدت پر سر و صدا بوده و به طا-لبان افغانستان یادآوری کرده است که به تعهدات خود عمل کنند و از استفاده تروریست‌ها از خاک افغانستان جلوگیری نمایند.
گفته می‌شود که چین با پذیرفتن اعتمادنامه سفیر طالبان سعی دارد آن‌ها را به مهار گروه‌های تروریستی تشویق کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا