آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

خبرنگار بی بی سی در خوست ترور شد

جیمی انگوس مدیر سرویس جهانی بی‌بی‌سی در بیانیه‌ای با تایید این خبر، آن را اتفاقی غم‌انگیز و ضایعه‌ای دردناک توصیف کرده و با خانواده و دوستان احمد شاه انگار ابراز همدردی کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، احمد شاه انگار صبح امروز هدف سوء قصد افراد مسلح قرار گرفت و بعد از انتقال به بیمارستان توسط مردم محل جان داد.
بی بی سی نوشته است که احمد شاه ۲۹ سال داشت و بیشتر از یک سال بود با این رسانه کار می‌کرد. او قابلیت‌های خود را در این مدت به عنوان یک همکار قابل احترام و عضو شناخته شده تیم بی‌بی‌سی نشان داد.
عبدالحنان، آمر فرماندهی پولیس خوست به بی‌بی‌سی گفت که احمدشاه در منطقه مندوخیل در حومه شهر خوست هدف حمله مسلحانه افراد ناشناس قرار گرفته است.
با این همه، روز گذشته خونین ترین روز برای خبرنگاران بوده که در نتیجه حملات گروه داعش در ساحه شش درک کابل ۲۹ تن کشته و ۴۵ تن دیگر زخمی شدند که در میان ۲۹ کشته، ۹ تن آن‌ها خبرنگاران رسانه‏های داخلی و بین‏المللی بودند.
هفته گذشته در ولایت قندهار نیز خبرنگار محلی کابل‌نیوز ترور شد.
گفتنی است که سازمان خبرنگاران بدون مرز، در تازه‌ترین گزارش خود افغانستان را برای کار خبرنگاری از جمله خطرناک‌ترین مکان‌ها در دنیا خواند و از میان ۱۸۰ کشور جهان، جایگاه ۱۱۸ را برای این کشور انتخاب کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا