آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثحکومتخبر های مهممنطقه

افشاگری تازه روند‌سبز: وزارت دفاع طا-لبان بودجه اینسال خود را ۲ برابر کرده است

خبرگزاری دید: روند سبز به رهبری امرالله صالح می‌گوید که وزارت دفاع طا-لبان امسال دو برابر سال گذشته بودجه درخواست کرده است. این روند گفته بودجه وزارت دفاع طا-لبان در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴۰ میلیارد افغانی بود، اما این وزارت در سال ۱۴۰۳ بیش از ۸۰ میلیارد افغانی بودجه درخواست کرده است.

روند سبز افغانستان روز جمعه، ۲۴ حمل، در ادامه افشاگری‌هایش از اداره طا-لبان، با انتشار آماری گفته است که به اسناد سری این وزارت دست یافته است. این روند می گوید؛ که طا-لبان بودجه بخش‌های امنیتی خود را اشد محرم نگه می‌دارد، ولی این گروه به دلیل سطح دانش مسلکی توانایی حراست از اسرار و اسناد مخفی خود را ندارند.

براساس این آماری که روند سبز افغانستان پخش کرده، بودجه وزارت دفاع طا-لبان در سال ۱۴۰۲ خورشیدی مبلغ ۳۹ میلیارد و ۶۸۸ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۸۶۸ افغانی بوده است. در سال ۱۴۰۳ خورشیدی وزارت دفاع طالبان مبلغ ۸۰ میلیارد و ۷۹۹ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۸۵۵ افغانی بودجه پیشنهاد کرده است.

روند سبز افغانستان دلیل افزایش بودجه پیشنهادی این وزارت را افزایش تهدیدها و رقابت‌های داخلی میان طا-لبان دانسته است. این جریان سیاسی گفته که به دلیل کشمکش میان سران طالبان بودجه پیشنهادی سال جاری وزارت دفاع این گروه منظور نشده است.

این آمار نشان می‌دهد که وزارت دفاع طا-لبان بخش عمده بودجه را برای ریاست‌های اسلحه و تخنیک ستردرستیز، اکمالات ستردرستیز و بخش اداری اختصاص داده است.

روند سبز گفته است که بودجه ریاست اسلحه و تخنیک ستردرستیز طا-لبان پارسال ۶۲۵ میلیون افغانی بود اما این رقم در سال جاری ۲۱ میلیارد و ۵۹۶ میلیون افغانی افزایش یافته است.

همچنان بودجه ریاست اکمالات ستردرستیز در سال گذشته بیش از ۱۲ میلیارد و ۱۸۳ میلیون افغانی بوده است اما در سال جاری برای این ریاست بیش از ۲۲ میلیارد و ۳۳ میلیون افغانی درخواست شده است.

طبق این آمار، وزارت دفاع طا-لبان امسال بودجه بیشتری برای بخش نیروی انسانی درخواست کرده است.

روند سبز افغانستان به رهبر امرالله صالح در روزهای گذشته نیز اطلاعاتی را در مورد نهادهای امنیتی طا-لبان پخش کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا