آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثجهانحکومتخبر های مهممنطقه

افشای اسناد محرمانه طا-لبان: دا/عش نیروهای اخراجی صفوف طا-لبان را در میدان وردک جذب می‌کند

خبرگزاری دید: اداره استخبارات طا-لبان در یک نامه رسمی گزارش داده است که دا/.عش در میدان‌وردک به سربازگیری آغاز کرده است. این نخسین بار است که یک نهاد امنیتی طا-لبان سربازگیری داعش را تایید می‌کند. در این نامه نوشته شده که «دا/عش» آن عده اعضای طا-لبان را در میدان‌وردک استخدام می‌کند که در پی پاکسازی اخراج شده‌اند.

به نقل از افغانستان اینترنشنال؛ براساس این نامه رسمی، مدیریت عملیاتی اداره استخبارات طا-لبان از حضور دا/عش اظهار نگرانی کرده است. در این نامه نوشته شده که «دا/عش» آن عده اعضای طا-لبان را در میدان‌وردک استخدام می‌کند که در پی پاکسازی اخراج شده‌اند. برپایه این نامه، طا-لبان از آن‌ها در راستای اهداف اطلاعاتی خود استفاده می‌کند.

در این سند استخباراتی طا-لبان آمده است که این گروه عملیات اطلاعاتی را به منظور جلوگیری از تحقق اهداف دا/عش در ولسوالی‌های ولایت میدان‌وردک آغاز کرده است. اداره استخبارات طا-لبان در میدان‌وردک همچنین از مدیریت ۰۷۴ اداره عمومی استخبارات گروه حاکم در کابل خواسته است که برای تامین امنیت مقام‌های طا-لبان در این ولایت تدابیر امنیتی بیشتری اتخاذ کند.

این نگرانی مقام‌های طا-لبان باعث ‌شده که این گروه در نامه‌ای عنوانی مردم ولسوالی سیدآباد ولایت میدان‌وردک از آن‌ها بخواهند که فعالیت‌های داعش را به این مقام‌ها گزارش دهند. در این نامه طا-لبان شماره‌های تلفن مقام‌های استخباراتی طالبان درج شده است.

همچنین در این نامه از ملا امامان مساجد و مردم خواسته شده است که برای بقای حکومت طا-لبان اطلاعاتی را در مورد هر گونه فعالیت غیرقانونی و مشکوک در مناطق خود گزارش دهند.

اگرچه طا-لبان می‌گویند که دا/عش را سرکوب کرده‌اند و این گروه قادر به ظهور مجدد نیست، اما حضور دا/عش برای امنیت آن‌ها و به‌ویژه سازمان‌های اطلاعاتی نگران‌کننده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا