آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

برای تسریع تطبیق «تاپی» تفاهم‌نامه‌ امضا می‌شود

قرار است برای تسریع روند تطبیق پروژه تاپی تفاهمنامه‌ای میان ادارات مختلف ذیدخل و شرکت قراردادی امضا شود.

قرار است برای تسریع روند تطبیق پروژه تاپی تفاهمنامه‌ای میان ادارات مختلف ذیدخل و شرکت قراردادی امضا شود.
به گزارش خبرگزاری دید، در نشستی که به همین مناسبت در وزارت شهرسازی و اراضی برگزار شد؛ راجع به امضاء تفاهمنامه سه جانبه میان وزارت شهرسازی و اراضی، وزارت معادن و پترولیم و شرکت TPCL به منظور تسریع روند تطبیق پروژه تاپی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
در این نشست، محمود کرزی سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی تاپی را یکی از پروژه های در خور توجه حکومت عنوان کرد و تطبیق آن را برای رفاه عامه و رشد اقتصادی مهم و حایز اهمیت خواند.
رهبری وزارت شهرسازی و اراضی، زمینه سازی برای تطبیق این پروژه را کار مشترک وزارت شهرسازی و اراضی و وزارت معادن و پترولیم دانسته و ضمن تاکید بر آغاز زود هنگام این پروژه در زمینه به مسئولین هدایات لازم داد.

آقای محمد مایرت امانوف رییس اجرایی شرکت تطبیق کننده پروژه تاپی بر آغاز کارهای عملی و تسریع روند تطبیق پروژه تاکید ورزید و اضافه کرد برای مدیریت بهتر پروسه و نهایی ساختن مفاد موافقتنامه‌ها، تیم مشترک تخنیکی از جانب وزارت شهرسازی و اراضی، وزارت معادن و پترولیم و شرکت TPCL ایجاد گردد.
آقای امانوف علاوه کرد به منظور مدیریت بهتر کلیه امور مربوط به پروژه تاپی، کمیته رهبری با حضور نماینده‌های ارشد ادارات ذیدخل ایجاد و این کمیته جلسات متداومی را غرض بررسی چگونگی پیشرفت پروژه و حل معضلات دایر و تصامیم لازم را در زمینه اتخاذ نماید.
قرار است با امضای تفاهمنامه سه جانبه و بر مبنای مفاد قانون پروژه تاپی، کار روی ترتیب و نهایی سازی دو موافقتنامه نیز آغاز شود که با امضای آن امور مربوط به خدمات استملاک و اجاره دهی زمین مسیر این پروژه تنظیم خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا