آخرین اخبارافغانستان

برگزاری نشست تجارتی در ولایت بامیان


نشست دریافت فرصت‌ها، چالش‌ها و راه‌های حل تجارتی و سرمایه‌گذاری، قبل از ظهر امروز با حضورداشت مقامات محلی ولایت بامیان، معین وزارت تجارت و صنایع دستی، اقشار مختلف مردم و تجارت‌پیشه‌گان در این ولایت برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، کامله صدیقی، معین وزارت تجارت و صنایع دستی، هدف از سفرش به بامیان ‌را، بررسی چالش‌ها و مشکلات، بررسی راه حل‌ های این مشکلات و اجرا و دریافت قرضه‌ها عنوان کرده، گفت: وزارت تجارت و صنایع دستی تلاش دارند تا مشکلات عمده تجاران و هنرپیشه‌گان زنان را دریافت کرده و برای آن راه‌حل مناسب را جستجو کنیم.
خانم صدیقی می‌افزاید، در سال‌های گذشته نزدیک به ۳۰ تن از خانم‌های که سواد کافی نداشتند، برنامه آموزشی کورس‌ها را فرا گرفته بودند که خوشبختانه امروز در بخش‌های از اداره صنایع دستی فعالیت دارند و از سواد کافی برخوردار شده‌اند.
با این حال، محمدطاهر زهیر، والی بامیان می‌گوید: بامیان یک جغرافیای استثنایی برای تجارت بود و آثار باستانی‌اش می‌تواند تاثیر مهمی در رشد اقتصادی کشور داشته باشد.
وی افزود، براساس چاپ مجله‌های چند دهه قبل عایدات گردشگری در بامیان بیش از ۲ میلیون دالر در سال می‌رسید که بیش از ۳۰ هوتل بزرگ در سطح ولایت بامیان میزبان گردشگران داخلی و خارجی بوده است.
آقای زهیر افزود، در سال جاری بیش از ۳۰۰ هزار تن از بند امیر و بیش از ۸ هزار توریست داخلی و بیش از ۵۰۰ توریست خارجی از بودای بامیان دیدن کرده است، در حالی‌که سال‌های گذشته آمار بازدید کننده گان خارجی بودا بیش از ۱۰۰ تن نمی‌رسید.
آقای زهیر از مسئولان وزارت تجارت و صنایع دست بامیان خواست تا در راستای انکشاف تجارت و بازارچه هنر مردم بامیان توجه بیشتر داشته باشند.
در همین حال شماری از زنان تجارت‌پیشه ولایت بامیان از عدم توجه مسئولان وزارت تجارت انتقاد کرده، می‌گویند: متاسفانه اکثر برنامه‌های آموزشی که در پایتخت کشور برگزار می‌شود، از زنان هنرپیشه و تجار این ولایت دعوت نمی‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا