آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثحقوق بشرحکومتخبر های مهممنطقه

حکمتیار: آمریکا غرامت مرگ یک میلیون انسان و ویرانی در افغانستان را بپردازد

خبرگزاری دید: گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان با تأکید بر اینکه هر نوع تعامل سیاسی با آمریکا باید به پرداخت غرامت مشروط باشد گفته است: افغانستان باید غرامت مرگ یک میلیون افغانستانی و ویرانی این کشور را از امریکا مطالبه کند زیرا به گفته او آمریکا وامدار این کشور است.

رهبر حزب اسلامی افغانستان در پیام عیدی خود با انتقاد طا-لبان گفته است که در معاهده دوحه باید از آمریکا بخاطر ویرانی کشور و مرگ یک میلیون شهروند افغانستان غرامت خواسته می شد امّا به جای این مطالبه وعده آمریکا برای باز سازی افغانستان گنجانده شده است.

اقای حکمتیارهشدار داده است؛ اگر ایالات متحده امریکا به «اشغال فضای افغانستان» پایان ندهد، باید سفارت این کشور در کابل محاصره و همه آمریکایی‌ها از جمله کارمندان سفارت این کشور از افغانستان اخراج شود.

وی در بخشی دیگر از پیام عیدی خود می گوید: افغانستان هنوز به آزادی و استقلال کامل دست نیافته و فضای هوایی این کشور هنوز تحت سلطه امریکاست. زین رو شهروندان افغانستان و مردم جهان بر این باورند که بسته های دالر که از آمریکا می آید بهای اشغال حریم هوایی کشور است.

با این حال آقای حکمتیار تاکید کرده است که “باید این اتهام را نادرست اثبات کنیم”.

گلبدین حکمتیار بسته‌های دالر امریکایی را به “کیسه‌های زهر” تشبیه کرده و گفته است: “نیت و انگیزه‌های شیطانی”پشت آن نهفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا