آخرین اخبارجهانسیاست

رایزنی‌ها با همسایگان؛ وضعیت افغانستان از سوی تاشکند و بروکسل بررسی شد

خبرگزاری دید: هیئت اتحادیه اروپا در دیدار با مقامات ازبیکستان گفته که بروکسل از تاشکند در زمینه تامین امنیت منطقه پشتیبانی می‌کند.

اکرم جان نعمت‌اف معاون اول موسسه مطالعات استراتژیک و منطقه‌ای ریاست جمهوری ازبیکستان به تاز‌گی با پل دی ویت مدیر کل موسسه رویال اگمونت و توماس نیکلاسون نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در مورد همکاری‌های دوجانبه تبادل نظر کرده است.

در این دیدارها در مورد مسایل مهم امنیت منطقه‌ای و جهانی و وضعیت کنونی جهان نیز تبادل نظر شده است.

جانب اروپایی از سیاست اتخاذ شده رهبری ازبیکستان برای تحکیم ثبات کشورهای آسیای مرکزی و همچنین افزایش رفاه و تقویت ثبات قدردانی کرده است.

به گفته همکاران اروپایی، منطقه آسیای مرکزی با تبدیل شدن به فضای اعتماد متقابل و همکاری‌های سودمند متقابل، مقاومت خود را در برابر چالش‌های داخلی و خارجی به میزان قابل توجهی افزایش داده و پیش‌نیازهای لازم را برای توسعه و پویا شدن ایجاد کرده است.

طرفین توجه ویژه‌ای به وضعیت در حال توسعه در افغانستان داشته و بر اهمیت ادامه کار مشترک برای پیشبرد استقرار صلح و توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور تاکید کرده‌اند.

در پایان این دیدارها، طرفین نسبت به گسترش همکاری‌ها، توافق بر همکاری مراکز تحلیلی ازبیکستان و بلجیم، برگزاری رویدادهای مشترک در زمینه‌های مورد علاقه تمایل نشان داده شده است.

گفتنی است که شوکت میرضیایف به تاز‌گی در انتخابات این کشور پیروز شد و رسماً به کار خود آغاز کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا