آخرین اخبارافغانستانایرانخبر های مهمسیاست

رایزنی مقام‌های ایرانی و هندی در باره تشکیل گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان

خبرگزاری دید: حسن کاظمی قمی نماینده ویژه و سفیر ایران در کابل با مدیر کل منطقه‌ای وزارت خارجه هند در بار تشکیل گروه تماس منطقه‌ای برای وضعیت افغانستان گفت‌وگو کرد.

نماینده ایران گفته است که گروه تماس منطقه‌ای برای ثبات افغانستان مهم است.

حسن کاظمی قمی در صفحه اکس نوشته که روز یکشنبه در دیدار با جی بی سینگ مدیر کل منطقه‌‌ای وزارت خارجه هند درباره «شکل گیری گروه تماس منطقه‌ای در پیشبرد موضوعات سیاسی و اقتصادی با هدف ایجاد ثبات و سازندگی در این کشور» صحبت کرد.

آنها همچنان در مورد نقش ویژه بندر چابهار در «توسعه مناسبات اقتصادی با افغانستان» نیز تبادل نظر کرده اند.

در همین حال، معاون وزارت خارجه هند که در یک سفر دو روزه در تهران به سر می‌برد، در دیدار با وزیر خارجه ایران و معاونان سیاسی و اقتصادی او در مورد بندر چابهار گفتگو کرده است.

آریندام باغچی سخنگوی وزارت خارجه هند در صفحه اکس خود نوشته که وینی کواترا معاون این وزارت در دیدار با امیرحسین عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در مورد روابط دوجانبه و پروژه‌های اتصالی به شمول بندر چابهار گفت‌وگو کردند.

بندر چابهار یکی از مسیرهای مهم تجاری افغانستان با هند و بدیل اصلی بندر کراچی است. در حال حاضر که تنش‌ها میان طا-لبان و پاکستان بر سر ترانزیت کالا از طریق بندر کراچی بالا گرفته، گفت‌وگوی دیپلمات‌های ارشد ایران و هند در مورد نقش ویژه بندر چابهار در توسعه مناسبات اقتصادی افغانستان مهم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا