آخرین اخبارافغانستانسیاست

سازمان همکاری شانگهای از طا-لبان خواست به تعهدات خود علیه «تروریزم» عمل کنند

خبرگزاری دید: سازمان همکاری شانگهای از حکومت سرپرست خواسته که به تعهدات خود در مبارزه علیه تروریزم عمل کند.

بخش مطبوعات شورای امنیت ملی روسیه روز گذشته (چهارشنبه‌شب، ۱۵ حمل) به نقل از بیانیه‌ سازمان همکاری‌ شانگهای نگاشته که فعالیت‌ «گروه‌های تروریستی» در افغانستان، تهدید جدی به کشورهای عضو این سازمان منطقه‌ای است.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، این نشست که در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شده، در آن وضعیت افغانستان مورد بررسی قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است: «هیئت این سازمان از طا-لبان خواست تا به تعهدات خود در زمینه مبارزه با تروریزم، به‌ ویژه در جلوگیری از فعالیت‌ سازمان‌های تروریستی بین‌المللی و سایر گروه‌های مستقر در خاک افغانستان که تهدیدی جدی برای فضای سازمان همکاری شانگهای هستند، عمل کنند».

در همین حال، آجیت دوال مشاور امنیت ملی هند هم در نشست سازمان همکاری‌ شانگهای گفت که تشکیل دولت فراگیر و حفظ حقوق زنان و اقلیت‌ها، اولویت‌های فوری این سازمان در افغانستان است.

دوال افزود که دهلی‌نو نسبت به حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان نگران است.

به گفته وی، حملات فرامرزی که از سوی هر گروه با هر انگیزه و در هر جایی که انجام شود،‌ غیرقابل توجیه است.

وی خاطرنشان کرد: «با عاملان تروریزم باید به ‌گونه موثر و فوری برخورد شود، از جمله با کسانی که در تروریزم فرامرزی دخیل هستند».

این در حالی است که پیش از این نیز سازمان پیمان امنیت جمعی در مورد حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی، به‌ویژه القاعده و داعش در افغانستان زیر سلطه طالبان ابراز نگرانی کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا