آخرین اخبارآزادی بیانافغانستانرسانه‌هازنانسیاست

طا-لبان به تلویزیون‌ها: گویندگان زن روی خود را بپوشانند

خبرگزاری دید: در یک دستور تازه از سوی طا-لبان به رسانه‌های تصویری، مجریان زن باید هنگام اجرای برنامه صورت خود را کاملاً بپوشانند.


برخی رسانه‌های تصویری از جمله طلوع نیوز و تلویزیون یک امروز پنجشنبه(۲۹ ثور) اعلام کردند که این دستور را از سوی طا-لبان دریافت کرده‌اند.
طلوع نیوز گزارش داده که نمایندگان وزارت‌های امر به معروف و نهی از منکر و اطلاعات و فرهنگ طا-لبان هنگام اعلام این دستور به موبی گروپ، آن ‌را حکم قطعی و غیرقابل بحث خوانده‌اند.
گفته می‌شود که این دستور به تمامی رسانه‌های دیداری فعال در افغانستان نیز اعلام شده است. پیشتر گزارش شده بود که مجریان زن هنگام اجرای برنامه‌ها از ماسک استفاده کنند. اخیراً برخی از مجریان زن در رسانه‌های خصوصی، با ماسک در برنامه‌ها حضور یافته‌اند.
وزارت امر به معروف و نهی از منکر طا-لبان پیشتر رعایت حجاب توسط زنان بالغ را «فرض و ضروری» اعلام کرده و گفته است که «بهترین نوع حجاب» پوشیدن چادری است.
این وزارت برای زنان «بی‌حجاب»، «تنبیه» نیز در نظر گرفته است.
در طرح این وزارت هم‌چنین آمده است که در قدم نخست خانه‌‌ زن بی‌حجاب مشخص و ولی‌اش توصیه و تنبیه شود. در قدم دوم، ولیِ زن بی‌حجاب احضار و در قدم سوم سه روز زندانی شود. به‌ همین ترتیب، در قدم چهارم ولیِ زن بی‌حجاب به محاکم سپرده و به سزای مناسب محکوم شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا