آخرین اخبارامنیت و حوادثجهان

طوفان دانیل در لیبیا؛ آمار تلفات از ۲ هزار تن گذشت

خبرگزاری دید: گزارش‌ها از لیبیا در شمال افریقا حاکی است که تلفات ناشی از طوفان دانیل در این کشور به بیش از ۲ هزار تن رسیده است.

روزنامه الیوم السابع مصر درخبری در این رابطه اعلام کرد، این طوفان تاکنون بیش از ۲ هزار کشته بر جای گذاشته است در حالی که تعداد بسیار زیادی از مردم هم بر اثر آن مفقود شده‌اند و اطلاعی از سرنوشت آنها وجود ندارد.

مسئولین دولتی لیبیا اعلام کردند، علاوه بر ۲۰۰۰ کشته در شهر درنه واقع در شرق کشور، برخی از محله‌های این شهر با جمعیت چند هزار نفری به طور کامل در داخل دریا ناپدید شده‌اند.

جانشین شهردار درنه هم در این رابطه گفت: این شهر از فروپاشی کامل زیر ساخت‌ها به ویژه پل‌ها و جاده‌های اصلی رنج می‌برد و از اینرو نیازمند کمک فوری جهانی برای نجات شهر هستیم.

او اعلام کرد، بیش از ۷ ساختمان که ارتفاع برخی از آنها ۱۴ طبقه است به طور کامل فرو ریخته‌اند و می‌توانند بیانگر یک فاجعه انسانی در شهر باشند، همچنین باید به غرق شدن ده‌ها شهروند در آب دریا بر اثر این طوفان اشاره کرد.

به گفته وی نیروهای وابسته دولت (مکلف از سوی پارلمان لیبیا) برای ورود به شهر تلاش می‌کنند، اما به دلیل تخریب پل‌های ارتباطی این کار با دشواری زیادی مواجه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا