آخرین اخباراسلایدشوافغانستانفرهنگ و دانش

عطامحمد نور در پیوند به درگذشت استاد زریاب: کاخ بلند ادبیات فارسی دری وداع کرد

عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی، در پیوند به درگذشت استاد رهنورد زریاب، او را کاخ بلند ادبیات فارسی دری خوانده و تاکید کرده که سفر ابدی او ضایعه جبران ناپذیری در عرصه فرهنگی و ادبی کشور است.


به گزارش خبرگزاری دید، عطامحمد نور امروز جمعه (۲۱قوس) در پیوند به درگذشت استاد زریاب نویسنده مطرح کشور با نشر پیامی، گفته که «امروز حوزه ادبی فارسی دری یکی از ستون‌های استوار خود، افغانستان یکی از بهترین نخبه‌ها و من یکی از خوب‌ترین دوستان خود را از دست دادم».
آقای نور در این پیام استاد زریاب را شخصی حلیم، متواضع و دانشمند کم مدعا خوانده اما تاکید کرده که او استاد مسلح بیشتر نویسندگان کنونی کشور است.
عطامحمد نور: استاد زریاب نویسنده ‌داستان‌ها و رمان های معروف، دانشمند کم مدعا، انسان حلیم، متواضع و استاد مسلم بخش بزرگی از نویسنده‌های عصر کنونی بود.
به باور آقای نور، او با خلق آثار ارزشمند و تلاش بی‌نهایت در زمینه‌‌ رشد زبان و ادبیات و مبارزه آرام با تهاجم فرهنگی، نامش را ثبت تاریخ زرین کشور و‌ حوزه‌ ادبی نمود.
رییس اجرایی جمعیت اسلامی تصریح کرده که از چندی بدینسو تلاش داشته تا مداوای استاد هرچه بهتر انجام شود، اما گویی سفر زندگی استاد به پایان رسیده بود.
آقای نور: با آنکه برای مداوای استاد از نخستین لحظات بیماری‌اش با شماری از مقامات حکومتی ‌و دوستان، تمام تلاش را انجام دادیم، اما سفر استاد در همینجا پایان یافت.
استاد رهنورد زریاب شب گذشته به عمر ۷۶ سالگی در کابل درگذشت. او خالق ده‌ها داستان و رمان و مقالات پژوهشی و ادبی بود و یکی از پرکارترین نویسندگان کشور به شمار می‌رفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا