آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

مجاهد گزارش شورای امنیت ملل متحد را پروپاگندا خواند

خبرگزاری دید: ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست، گزارش تازه شورای امنیت ملل متحد را درباره القاعده و نفوذ داعش در میان طا-لبان را اتهام و پروپاگندا از سوی برخی اعضای این شورا دانست.

مجاهد در بیانیه‌ امروز پنجشنبه (١٢ دلو) خود گفت: «شورای امنیت سازمان ملل متحد طی یک گزارش اتهام وارد کرده که گویا در افغانستان مراکز القاعده وجود دارند و یا درحاکمیت «امارت اسلامی» درافغانستان بعضی از گروه‌ها فعال شده‌اند که اتهام نادرست بوده و شدیداً رد می‌کنیم».

وی با پروپاگندا دانستن این گزارش تصریح می کند: کشورهای عضو سازمان ملل، خود درسوءاستفاده از این آدرس بین‌المللی دست دارند.

 ذبیح الله مجاهد می‌گوید: «شماری از کشورهای عضو شورای امنیت در افغانستان با شکست مواجه شده‌اند، و طبعاً کینه خویش را تبارز می‌دهند و این چنین افواهات را پخش می‌کنند، اما آن کشورهای عضو که روابط خوب با افغانستان دارند، باید اجازه ندهند که اعتبار این نهاد بزرگ بین‌المللی صدمه ببیند و تصامیم آن برمحوراهداف سیاسی چند کشور بچرخد».

سخنگوی حکومت سرپرست با بیان اینکه هیچ عضوی ازالقاعده درکشور وجود ندارد تأکید می‌کند: «امارت اسلامی به کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان علیه کدام جهت استفاده نماید».

وی گفت؛ انتظار بر این می‌رود گزارش‌های شورای امنیت سازمان ملل، قربانی اهداف منفعت‌طلبان سیاسی و اقتصادی نگردد.

تیم تحلیل و نظارت بر تحریم‌های شورای امنیت روز گذشته(۱۱دلو) در گزارش خود از وجود روابط القاعده و طا-لبان خبر داده است بر بنیاد این گزارش؛ گروه تروریستی داعش خراسان نیز درمیان طا-لبان به طور قابل توجه‌، نفوذ کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا