آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانخبر های مهم

پوتین ایستاده در مقابل غرب، رئیس‌جمهور می‌ماند

خبرگزاری دید: ولادیمیر پوتین با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و تحکیم دوباره قدرتش گفته که مسکو حق دارد در مقابل غرب ایستادگی کرده و نیروهای خود را به اوکراین بفرستد. پوتین ۷۱ ساله قرار است یک دوره ۶ ساله جدید را آغاز کند که در صورت تکمیل این دوره، از جوزف استالین پیشی می‌گیرد و طولانی‌ترین رهبر روسیه خواهد شد.


به نقل از رویترز، پوتین، سرهنگ سابق کی‌جی‌بی KGB که برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ به قدرت رسید، وی با صراحت گفت است که کشورهای غربی می باید بر روسیه جسور در سال های متمادی آینده چه در جنگ و چه در صلح متکی باشد.
بر بنیاد این گزارش، پوتین ۷۱ ساله قرار است یک دوره ۶ ساله جدید را آغاز کند که در صورت تکمیل این دوره، از جوزف استالین پیشی می‌گیرد و طولانی‌ترین رهبر روسیه خواهد شد.
بر اساس یک نظرسنجی توسط بنیاد افکار عمومی (FOM)، پوتین ۸۷.۸ درصد آرا را به دست آورد که بالاترین نتیجه در تاریخ روسیه پس از شوروی است.
در همین حال، ایالات متحده، آلمان، بریتانیا و سایر کشورها گفته‌اند که رای‌گیری به دلیل زندانی شدن مخالفان سیاسی و سانسور، نه آزاد و نه عادلانه بود.
بر اساس نتایج جزئی، نیکلای خاریتونوف، نامزد کمونیست، با کم‌تر از ۴ درصد دوم شد، ولادیسلاو داوانکوف سوم و لئونید اسلوتسکی، ملی‌گرای افراطی، چهارم شد.
پوتین طی سخنرانی در مسکو به حامیان خود گفت که حل و فصل وظایف مرتبط با آنچه او “عملیات نظامی ویژه” روسیه در اوکراین نامید را در اولویت قرار می‌دهد و ارتش روسیه را تقویت می‌کند.
پوتین گفته است: ما وظایف زیادی در پیش داریم. اما وقتی یکپارچه شدیم – مهم نیست چه کسی می‌خواهد ما را بترساند، ما را سرکوب کند – هیچ کس در تاریخ موفق نشده است، آن‌ها اکنون موفق نشده اند و هرگز در آینده نیز موفق نخواهند شد.
مقامات انتخاباتی روسیه گفته‌اند که میزان مشارکت در سراسر کشور در ساعت ۱۸:۰۰ به وقت گرینویچ ۷۴.۲۲ درصد بود که از سطح ۶۷.۵ درصدی سال ۲۰۱۸ فراتر رفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا