آخرین اخباراسلایدشوجهان

کووید-۱۹؛ آمار تلفات در جهان از ۱۰۰ هزار گذشت

آمار تلفات کرونا در جهان تا عصر جمعه(۲۲ حمل) حاکی است که ۱۰۰۳۷۳ هزار تن قربانی این ویروس مرگبار و ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تن نیز به آن مبتلا شده است.


به نقل از صدای امریکا، دانشگاه جان هاپکینز ایالات متحدۀ امریکا ضمن ارایۀ این آمار گفته است که دامنۀ گسترش ویروس کرونا به ۱۸۵ کشور و قلمرو جهان گسترش یافته و بیش از ۳۳۶ هزار نفر پس از ابتلا به کووید-۱۹ صحت‌یاب شده‌اند.
ایالات متحده بیشترین شمار مبتلایان را در جهان دارد، اما بلندترین آمار مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در ایتالیا ثبت شده است.
ایالات متحده از ابتلای ۵۷۵۷۴۹ نفر به کرونا و مرگ بیش از ۱۷ هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری گزارش داده است.
شمار مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در ایتالیا تا پس از چاشت جمعه به ۱۸۲۷۹ نفر و آمار مبتلایان به ۱۴۷۵۷۷ نفر می‌رسید.
اما اسپانیا در سطح اروپا بیشترین میزان ابتلا به کرونا را دارد. تا پس از چاشت جمعه شمار مبتلایان در آن کشور به ۱۵۷۰۵۳ نفر و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ به ۱۵۸۴۳ نفر می‌رسید.
در آلمان با آنکه شمار مبتلایان به ۱۱۹۶۲۴ رسیده است، میزان تلفات کووید۱۹ نسبت به همسایگان این کشوربه مراتب کمتر است و تا دیروز از ۲۶۰۷ مورد مرگ ناشی از کروناویروس خبر داده شده بود.
فرانسه پنجمین کشور متاثر از کرونا، تا حال از ابتلای ۱۱۸۷۹۰ نفر به این ویروس و مرگ ۱۲۲۱۰ نفر در اثر این بیماری گزارش داده است.
اما در چین که ویروس کرونا از آن به جهان منتشر شده است، شمار مبتلایان کووید-۱۹ به ۸۲۹۴۱ نفر و تلفات ناشی از آن به ۳۳۴۰ نفر رسیده است.
ایران دیروز (۲۲ حمل) از مرگ ۱۲۲ نفر خبر داد که با این حساب شمار مجموعی مرگ و میر ناشی از کرونا در این کشور به ۴۲۳۲ نفر رسید.
وزارت صحت ایران گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۷۲ مورد جدید کروناویروس در این کشور ثبت شده است که شمار مجموعی مبتلایان در این کشور را به ۶۸۱۹۲ مورد افزایش داده است.
در بریتانیا تا حال ۷۱۰۷۸ نفر به کروناویروس مبتلا شده و ۷۹۹۳ نفر در اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.
در افغانستان نیز شمار مبتلایان کروناویروس هرچند کم، اما فزاینده است و بر اساس آخرین آمار وزارت صحت عامه شمار مبتلایان کووید-۱۹ به ۵۲۱ نفر و میزان تلفات ناشی از آن به ۱۵ نفر می‌رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا