آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاستفرهنگ عامهگزارش

گردشگری روابط سیاسی و فرهنگی کشورها را تضمین می‌کند

خبرگزاری دید: مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ‌ می‌گویند که امارت اسلامی تلاش دارد تا سهولت‌ها و خدمات ویژه را برای گردشگران خارجی فراهم سازد، زیرا گردشگری می‌تواند روابط سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشورها را تضمین کند.

مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ به مناسبت ۲۷ سپتمبر (روز جهانی گردشگری) می‌گویند که صنعت گردشگری بر رشد روابط سیاسی، فرهنگی و اجتماعی میان ملت‌ها و کشورهای مختلف تاثیر مستقیم دارد.

وزارت‌ اطلاعات و فرهنگ از روز جهانی گردشگری با حضور سفرا و دیپلمات‌های کشورهای خارجی تجلیل کرد.

ملا خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در این همایش گفت که صنعت گردشگری بر رشد روابط سیاسی، فرهنگی و اجتماعی میان ملت‌ها و کشورهای مختلف تاثیر مستقیم دارد.

آقای خیرخواه افزود که ۴۰ سال جنگ در افغانستان باعث تضعیف صنعت گردشگری در افغانستان شده است و امارت اسلامی تلاش دارد تا بتواند سهولت‌های خاص را برای گردشگران خارجی فراهم سازد.

وی همچنان گقت که افغانستان یکی از کشورهایی است که جاذبه‌های زیادی گردشگری دارد و می‌تواند به یک کشور جذب کننده گردشگری تبدیل شود. باید در این راستا کار صورت بگیرد و روی رشد صنعت گردشگری سرمایه‌گذاری شود.

آقای خیر خواه همچنان گفت که صنعت گردشگری تاثیر مستقیم بر اقتصاد کشور دارد، پس باید برای ساخت و ساز پروژه‌ها در نقاط تاریخی و طبیعی کشور اقدامات عملی صورت بگیرد.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت، یکی از سهولت‌هایی که برای گردشگران داخلی و خارجی مهم و ضروری است، ساخت هوتل‌ها و مکان بود باش در مناطق دور دست است تا گردشگران با اطمینان کامل به آن مناطق سفر کنند.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، خواستار رفت و آمد بیشتر شهروندان کشورهای همسایه و منطقه به افغانستان شده و افزود که در دو سال گذشته پیشرفت‌های چشم گیر در عرصه‌های مختلف در کشور انجام شده است.

از سویی هم، حسن زی منگل نماینده بخش خصوصی گردشگری افغانستان در این نشست گفت: گردشگران با خیال راحت می‌توانند که برای سیاحت و بازدید از نقاط تاریخی افغانستان سفر کنند.

وی خواستار ایجاد سهولت های ویژه برای گردشگران خارجی شده و گفت که صنعت گردشگری باعث رشد وضعیت بهتر اقتصادی نیز می شود.

نویسنده

رسول شهزاد- کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا