آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

یوناما از اذیت و آزار کارمندانش خبر داد/ طا-لبان رد کردند

دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان با ارسال خبرنامه‌ای به خبرگزاری دید، خواستار توقف فوری آزار و اذیت کارمندانش از سوی طا-لبان شده است. طالبان اما با رد ادعای یوناما گفته‌اند که هیچ کارمند این سازمان از سوی طالبان بازداشت و تهدید نشده است.

یوناما با ابراز نگرانی فزاینده از برخورد، تهدید و ارعاب کارمندانش از سوی طا-لبان، می‌گوید: سازمان ملل متحد نگرانی فزاینده خویش را در مورد اقدامات مقامات حاکم علیه کارمندان اناثیه افغان سازمان ملل متحد ابراز می‌کند. سازمان ملل از مقامات حاکم می‌خواهد که به تعهدات خود در مورد احترام به امتیازات و مصئونیت های سازمان ملل متحد و همه کارکنان آن، از جمله آزادی گشت و گذار آن‌ها در سراسر کشور، پابند باشند.

یوناما افزوده که «آزار و اذیت کارمندان اناثیه افغان سازمان ملل توسط مقامات حاکم به شکلې از اشکال در حال ظهور است، از جمله حادثه امروز که در آن سه خانم افغان که برای سازمان ملل متحد کار می نمایند، برای بازجویی توسط مسولین مسلح امنیتی مقامات حاکم به طور موقت بازداشت شدند».

یوناما در این خبرنامه خواستار پایان فوری تمام این گونه اعمال ارعاب و آزار و اذیت همکاران زن این سازمان شده است.

در همین حال، بلال کریمی معاون سخنگوی طا-لبان در واکنش به اعلامیه دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) مبنی بر آزار و اذیت کارمندان زن این سازمان گفته است که هیچ کارمند سازمان ملل با مشکلی مواجه نشده و نه هم کسی توقیف شده است.

‏کریمی در توییتی نوشته و تأیید کرده است که از یک تجمع زنان در قندهار وضاحت خواسته شده، زمانی‌ که معلوم شده کارمندان ملل متحد هستند، مسئولین منصرف شده‌اند.

معاون سخنگوی طا-لبان گفته است که معلومات ارائه‌شده توسط یوناما حقیقت ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا