آخرین اخبارافغانستانسیاست

یوناما: تلاش می‌کنیم پیام طا-لبان را به جهان مخابره کنیم

خبرگزاری دید: دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) گفته است که این دفتر می‌کوشد تا پیام و خواسته طا-لبان به جامعه جهانی برساند.

دفتر ریاست‌الوزرا در صفحه اجتماعی ایکس(توییتر) نگاشته که اسکات اسمیت مسئول سیاسی یوناما این موضوع را در دیدارش با ملا عبدالواسع رییس عمومی این دفتر بیان کرده است.

این نهاد به نقل از مسئول سیاسی یوناما در کابل نگاشته است: «ما پیام خود را در مورد پیشرفت‌های انجام شده و در حال جریان در افغانستان به جامعه بین‌المللی رسانده‌ایم و هنوز هم در تلاش هستیم تا پیشرفت‌های مثبت افغانستان را در نشست‌های سازمان ملل منعکس کرده و پیام طا-لبان را به آنان برسانیم».

مشروعیت بخشیدن جامعه جهانی به حکومت طا-لبان و حذف نام شماری از مقام‌های آن‌ها از فهرست سیاه سازمان ملل از خواست‌های برجسته طا-لبان از جهان است.

اسمیت همچنان در این دیدار گفته که تعامل جامعه جهانی به‌ ویژه امریکا با طا-لبان به ‌هدف ایجاد زمینه روابط بیشتر کشورها با آن‌ها باید ادامه یابد.

در همین حال، ملا عبدالواسع به رییس سیاسی یوناما گفته که نباید سیاست با مسایل بشری یکجا شود.

اعلام این خبر مبنی بر تلاش یوناما بر رساندن پیام طا-لبان به جامعه جهانی واکنش‌های گسترده به دنبال داشته است. برخی از سیاسیون مخالف و فعالان مدنی گفته‌اند که یوناما در حد یک دفتر حامی طا-لبان تقلیل یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا