آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

در حمله هوایی ارتش در کندز، ۶ فرمانده طالبان کشته شد

مسئولان ارتش در زون شمال و شمال‌شرق کشور تایید می‌کنند که در حمله نیروهای هوایی ارتش ملی به یک مدرسه در ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز، شش فرمانده کلیدی و مهم گروه طالبان کشته شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، سپاه ۲۰۹ شاهین با نشر خبرنامه‌ای گفته است که نیروهای هوایی ارتش حوالی ساعت ۱۱:۲۰ قبل از ظهر روز دوشنبه به یک تجمع بزرگ طالبان در منطقه باجوری ولسوالی دشت ارچی حمله کردند.
در خبرنامه آمده است که در نتیجه این حمله هوایی، ۲۵ طالب به شمول شش فرمانده کلیدی و مشهور آنان کشته و ۱۳ طالب دیگر به شمول دو فرمانده آنان زخمی شده‌اند.
در بخشی از خبرنامه گفته شده:« در نتیجه این حمله هوایی، شش فرد کلیدی طالبان به نام‌های مولوی بریان عضو شورای کویته، قاری حمیدالله رییس کمیسیون نظامی طالبان در کندز،مولوی شاهدالله عضو کمیسیون نظامی طالبان در کندز، مولوی ممتاز استاد تعلیمی قطعه سرخ طالبان تروریست، قاری عماد یکی از فرماندهان تروریستان طالب، عبدالمالک مشهور به مخلص یکی از فرماندهان بغلانی تروریست‌ها همراه با ۱۷ تن از اعضای قطعه سرخ تروریستان طالب کشته شدند.»
براساس معلومات منبع، در این حمله همچنان ۱۳ تروریست به شمول مولوی ناصر و دوست محمد هجران از فرماندهان گروه طالبان کشته شده‌اند.

در همین حال، مقام‌های فرقه ۲۰ پامیر در تشریح حمله هوایی روز گذشته در کندز می‌گویند که نیروهای دولتی حوالی ساعت ۱۲ بجه روز دوشنبه در منطقه دفتانی ولسوالی دشت ارچی، تجمع مخالفان مسلح حکومت را هدف قرار دادند که در نتیجه آن، به شمول هئیت اعزامی شورای کویته ۱۵ تنِ از افراد این گروه کشته و ۱۰ تنِ دیگر شان زخمی شده‌اند.
نظامیان سپاه ۲۰۹ شاهین در حالی از کشته و زخمی شدن افراد کلیدی طالبان در این حمله هوایی سخن می‌زنند که برخی از مسئولان ملکی ولسوالی دشت ارچی و مردم محل از کشته و زخمی شدن افراد ملکی خبر می‌دهند.
نصرالدین سعدی ولسوال دشت ارچی به رادیو آزادی گفته است که این حمله هوایی در منطقه‌ دفتانی بر محفل دستار بندی در یک مدرسه دینی صورت گرفته است.
به گفته ولسوال دشت ارچی:« این حمله حوالی ساعت ۱۲ روز دوشنبه در منطقه‌ دفتانی بر مسجد آخوندزاده، زمانی صورت می‌گیرد که در آن محفل دستار بندی برگزار شده بود و در این حمله ۱۵۰ تن کشته و زخمی شده‌اند.
وی در عین حال متذکر شد: شماری از طالبان مسلح نیز در این حمله کشته شده‌اند
از سوی دیگر، ذبیح الله مجاهد که خود را سخن‌گوی طالبان معرفی می‌کند حمله هوایی نیروهای دولتی را بر مرکز این گروه رد کرده می‌گوید که این حمله در یک مدرسه دینی بر محفل دستاربندی صورت گرفته که در نتیجه آن ۱۵۰ تن از افراد ملکی کشته و زخمی شده‌اند.
ولسوالی دشت ارچی در فاصله ۸۰ کیلومتری در قسمت شمال شهر کندز قرار داشته و یکی از ولسوالی‎های نا امن این ولایت شمرده می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا