آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

تلاش برای از سرگیری پروازها؛

دیدار مسئولان اداره هوانوردی ملکی و شرکت‌هایی هوایی خارجی

در ادامه بحران کرونا و مختل شدن پرواز‌های خارجی به کشور و برعکس، جمعی از مسئولان شرکت‌های خارجی با رییس اداره هوانوردی ملکی دیدار کرده و در مورد آغاز دوباره پرواز‌ها رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری دید، نمایندگان شرکت‌های هوایی خارجی در مورد پلان شان برای آغاز پروازها به افغانستان معلومات داده و گفتند که شرکت ترکش ایرلاین سر از تاریخ ۱۰ جون به ۲۸ کشور به شمول افغانستان پروازهای خود را از سر می‌گیرد و شرکت هوایی العربیه از تاریخ ۱۵ جون، شرکت فلای دوبی از تاریخ ۵ جون، پروازهای شان را تحت شرایط جدید با در نظرداشت توصیه‌های صحی آغاز خواهند نمود. شرکت هوایی امارات نیز اظهار داشت که این شرکت از تاریخ ۲۱ ماه می پروازها به ۹ کشور را آغاز نموده و بزودی پروازها را به سایر کشورها نیز از سر خواهد گرفت.

همچنان، نماینده شرکت هوایی پی آی ای پاکستان نیز گفت که فیصله فعلی دولت پاکستان برای توقف پروازها الی ۲۵ ماه می سال روان میلادی می‌باشد، در صورتی که مجدداً تمدید نگردد این شرکت نیز پروازهایش را به مقاصدی از جمله افغانستان از سر می‌گیرد.

در همین حال، محمد قاسم وفایی‌زاده رییس اداره هوانوردی ملکی تاکید نمود که قبل از شروع مجدد پروازها باید درهماهنگی با وزارت صحت عامه کشور زمینه تست مسافرین مطابق توصیه و تصمیم انجمن ایاتا فراهم ساخته شود و شرکت هوایی آریانا و شرکت ناس در زمینه بهبود خدمات ضدعفونی سازی هواپیما‌ها و سایر موارد الزامی تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

همچنین در این جلسه به شرکت‌های هوایی توصیه شد که پلان مشخص خود را برای چگونگی انجام پرواز‌ها با رعایت فاصله در سیت‌ها و تنظیم قیمت تکت در سکتورهای یاد شده تنظیم نموده و با اداره هوانوردی ملکی کشور شریک سازند.

رییس اداره هوانوردی ملکی خاطر نشان ساخت، که وی موضوع را در اولین جلسه کمیته اضطراری مبارزه با شیوع ویروس کرونا نیز مطرح می‌سازد تا در زمینه هدایت کمیته نیز گرفته شود و مطابق آن اجراآت صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا