آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

ادامه سخنان عجیب ترامپ: شاید تحفه کریسمس کوریای شمالی به جای راکت گلدانی زیبا بود

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا به سلسله اظهارات عجیب خود، باز هم گفته است که شاید هدیه کریسمس کوریای شمالی به جای موشک، گلدانی زیبا بود.

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا به سلسله اظهارات عجیب خود، باز هم گفته است که شاید هدیه کریسمس کوریای شمالی به جای موشک، گلدانی زیبا بود.
به نقل از یورونیوز، همزمان با افزایش تنش میان امریکا و کوریای‌شمالی، سه کشور چین، کوریای‌جنوبی و جاپان برای حمایت از تقویت دوباره مذاکرات میان امریکا و کوریای‌شمالی توافق کردند.
مون‌ جائه این رییس جمهوری کوریای جنوبی در پایان نشست روز سه‌شنبه با نخست وزیران چین و جاپان در پکن اعلام کرد که سه کشور توافق کردند تا تمام تلاش خود را برای ترغیب امریکا و کوریای‌شمالی به از سرگیری مذاکرات دو جانبه به کار گیرند و از برقراری صلح پایدار در شبه جزیره کوریای‌جنوبی حمایت کنند.
نزدیک به ۱۰ روز پیش نیز روسیه و چین به عنوان متحدان اصلی کوریای شمالی با ارائه پیش‌نویس قعطنامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل ضمن حمایت از ادامۀ گفت‌وگوها میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن خواستار لغو بخشی از تحریم‌های امریکا علیه کوریای شمالی شدند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که کوریای ‌شمالی دو هفته پیش آزمایش موشکی تازه‌ای را انجام داد، رخدادی که نگرانی‌ها در مورد توقف کامل مذاکرات این کشور را با امریکا افزایش داد.
با این حال، دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا که پیشتر تاکید کرده بود که واشنگتن فعالیت‌های پیونگ یانگ را از نزدیک زیر نظر دارد، روز سه‌شنبه در واکنش به تهدید تازه کوریای ‌شمالی گفت:«اگر کوریای شمالی موشک دوربرد شلیک کند، خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد.» آقای ترامپ همچنین در واکنش به «هدیه کریسمس» وعده داده شده توسط کیم جونگ اون، رهبر کوریای ‌شمالی افزود:«شاید هم هدیه قشنگی باشد و مثلاً جای یک آزمایش موشکی یک گلدان زیبا باشد.»
پیونگ‌یانگ اخیرا تهدید کرده بود که اگر پیشرفتی در زمینه لغو تحریم‌ها رخ ندهد، یک «هدیه کریسمس» برای امریکا در نظر خواهد گرفت.
مناسبات میان کوریای ‌شمالی و ایالات متحده امریکا در نخستین ماه‌های به قدرت رسیدن دونالد ترامپ به شدت متشنج شد و رهبران دو کشور یکدیگر را به جنگ تهدید کردند. با این حال کوریای شمالی از زمان برگزاری المپیک زمستانی سال ۲۰۱۸ در کوریای جنوبی، نشانه‌هایی از تمایل با عادی‌سازی روابط با سئول و حتی واشنگتن را از خود نشان داد. پس از آن کیم جونگ اون و دونالد ترامپ در سه نوبت در سنگاپور، ویتنام و مرز دو کوریا با یکدیگر دیدار کردند. با این حال مذاکرات فنی و دیپلماتیک میان ایالات متحده امریکا و کوریای شمالی تاکنون بدون نتیجه بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا