آخرین اخبارجهانسیاست

اروپا نسبت به تشدید تنش در خاور میانه به رژیم اسراییل هشدار داد

خبرگزاری دید: کشورهای اروپایی به رژیم اسراییل نسبت به تشدید تنش در خاور میانه هشدار داده و به خویشتنداری تاکید کرده‌اند.

به نقل از رویترز، سه کشور مهم اروپایی از رژیم اسراییل خواستند که نسبت به حمله موشکی و پهپادی ایران خویشتنداری نشان دهد و از رهبران این رژیم خواستند از «لبه پرتگاه» تشدید تنش در خاورمیانه دور شود.

یک منبع دولتی گفته است که کابینه جنگ بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسراییل که اختیار تصمیم‌گیری در مورد واکنش را دارد، قرار است بعدازظهر امروز دوشنبه(۲۷ حمل) تشکیل جلسه دهد.

مقامات رژیم اسراییل گفتند کابینه جنگ که روز یکشنبه نیز تشکیل جلسه داده بود، طرفدار انتقام‌جویی بود، اما در مورد زمان و مقیاس چنین واکنشی اختلاف نظر داشت.

مقامات امریکایی گفته‌اند که با خطر شروع جنگ علنی بین اسراییل و ایران و تنش بالا بر سر جنگ غزه، جو بایدن رییس جمهور امریکا به نتانیاهو گفته است که ایالات متحده در هیچ حمله متقابل اسراییل علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

بریتانیا، فرانسه، آلمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همگی به واشنگتن و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد پیوستند و خواستار خویشتنداری شده‌اند.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا به رادیوی اسپانیایی Onda Cero گفته است: «ما در لبه پرتگاه هستیم و باید از آن دور شویم. ما باید ترمز بزنیم و دنده عقب برویم».

امانوئل مکرون رییس‌جمهور فرانسه از رژیم اسراییل خواسته به جای تشدید اوضاع، به انزوای ایران بیندیشد. 

اولاف شولتز صدراعظم آلمان به ایران هشدار داده که حملات بیشتری انجام ندهد و گفته که اسراییل نیز باید به کاهش تنش کمک کند.

روسیه از خطر تشدید تنش ابراز نگرانی کرده و همچنین خواستار خویشتنداری شده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته است: تشدید بیشتر تنش به نفع هیچ کس نیست.

ایران این حمله را در تلافی حمله هوایی مشکوک رژیم اسراییل به محوطه سفارتش در سوریه انجام داد که در آن هفت افسر سپاه پاسداران ایران از جمله دو فرمانده ارشد کشته شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا