آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمدولت فراگیرسیاست

استقبال شورای مقاومت ملی برای نجات از قطعنامه و تعیین نماینده ویژه ملل متحد برای افغانستان

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان ضمن سپاسگزاری از سازمان ملل متحد برای صدور قطعنامه ۲۷۲۱ در باره افغانستان، از تعیین نماینده ویژه که با وضعیت و بحران افغانستان آشنا باشد، استقبال کرده است.

این شورا نا وقت روز یکشنبه(۱۰ جدی) با نشر اعلامیه‌ای از صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در باره افغانستان استقبال کرد.

در اعلامیه شورای مقاومت ملی برای نجات تصریح شده که صدور قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل، افغانستان را در محراق توجه جامعه جهانی قرار داده است.

شورای مذکور مواضع خود را در پیوند به صدور قطعنامه و تعیین نماینده ویژه ملل متحد برای افغانستان در شش فقره بیان کرده است.

در اعلامیه تاکید شده که این شورا از تعیین جدول زمانی برای اجرایی شدن قطعنامه ستایش می‌کند و آرزو دارد که پیامد آن شکل‌گیری نظام فراگیر و برخاسته از اراده مردم و تامین صلح عادلانه باشد.

در اعلامیه مذکور، تعیین نماینده ویژه برای افغانستان از نکات قابل تامل خوانده شده و از سازمان ملل متحد در خواست گردیده که در تعیین نماینده ویژه دقت کافی کند.

در بخشی از اعلامیه نیز به موضوع حقوق بشر پرداخته شده و از گنجانده شدن این موضوع در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد و بخشی از نقشه راه بودن آن برای تغییر وضعیت در افغانستان استقبال شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا