آخرین اخبارافغانستان

افغانستان محور دیدار رییس یوناما با وزیر خارجه قیرقیزستان

خبرگزاری دید: رییس هیئت یوناما در دیدار با مقام وزارت خارجه قیرقیزستان درباره وضعیت افغانستان و فعالیت‌های یوناما تبادل نظر کرد.

وزارت امور خارجه قرقیزستان امروز چهارشنبه(٨ ثور) در بیانیه‌ای اعلام کرد که جان بیک قلوبایف وزیر امور خارجه این کشور با رزا اوتونبایوا نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد برای افغانستان و رییس هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان دیدار کرده است.

بیانیه می‌افزاید که طرفین در مورد فعالیت‌های سازمان ملل متحد در افغانستان بحث و در مورد کمک قرقیزستان به یوناما در اجرای موفقیت‌آمیز ماموریتش تبادل نظر کرده است.

وزیر خارجه گفته که قرقیزستان از فعالیت‌های ماموریت سازمان ملل متحد در افغانستان برای ارایه حمایت‌های اجتماعی، بشردوستانه و سایر حمایت‌های ضروری به افغانستان اعلام پشتیبانی کرد.

وی افزوده که قرقیزستان طرفدار توسعه پایدار و ثبات درازمدت در افغانستان است، فعالانه در ابتکارات منطقه‌ای و بین‌المللی مربوطه مشارکت دارد و کمک‌های بشردوستانه را به مردم افغانستان ارایه می‌کند.

اوتونبایوا نیز از تلاش‌های قرقیزستان در ارایه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان در بحبوحه بحران‌های اجتماعی-اقتصادی و انسانی در این کشور استقبال کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا