آخرین اخبارجهانسیاست

انفجار تاریخی ترین هوتل هاوانا ۲۲ کشته و ۶۰ زخمی برجای گذاشت

انفجار معروفترین و تاریخی‌ترین هوتل هاوانا پایتخت کیوبا که یادگار قرن نوزدهم هاوانا بود یکی از پاتوق‌های افراد معروف بوده و کسانی چون مدونا، بیانسه، میک جگر و همچنین باراک اوباما در آن اقامت داشته‌اند، پای رییس جمهور آن کشور را به محل حادثه کشاند.


مقام‌های هاوانا نشت گاز را علت وقوع این انفجار مهیب در هتل ۵ ستاره ساراتوگا در پایتخت کیوبا عنوان کرده‌اند. در جریان این انفجار دست کم ۲۲ نفر کشته و بیش از ۶۰ نفر زخمی شدند.
این هوتل تاریخی ۵ طبقه که در دوران شیوع کرونا تعطیل و مشغول نوسازی بود بنا داشت از چهار روز دیگر بازگشایی شود. اما اکنون دست کم بخش بیرونی آن به کلی تخریب و به نظر غیر قابل ترمیم شده است.
عملیات نجات برای پیدا کردن کسانی که احتمالا زیرآوار مانده‌اند همچنان ادامه دارد و آنها که مجروح شده بودند هم به بیمارستان‌های اطراف منتقل شده‌اند.


شاهدان عینی مشاهده یک ابر بزرگ متشکل از دود سیاه و توده‌ای از گرد و خاک که به سرعت به اطراف پاشیده شد را روایت کرده‌اند.
میگوئل دیاز-کانل رییس‌ جمهور کیوبا، شخصاً به محل حادثه رفته که تنها کمی با ساختمان کانگرس این کشور فاصله دارد. او گفته: «این انفجار بمب یا ناشی از یک حمله نبوده، بلکه تنها نتیجه یک سانحه تاسف‌بار بوده است».
تخریب یکی از هوتل‌های تاریخی هاوانا، همزمان با تلاش‌های صنعت توریزم این کشور برای جبران خسارات ناشی از کرونا صورت گرفت.
هوتل ساراتوگا در دوران کسادی و قرنطینه‌های کرونا مشغول نوسازی و تعمیرات اساسی بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا