آخرین اخباراسلایدشو

انگلا مرکل بر اخراج پناهندگان افغانستانی تاکید کرد

انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، طی سخنانی، از موضع کشورش در مورد اخراج مهاجرین افغانستانی دفاع کرد.
به نقل از صدای امریکا، خانم مرکل، روز گذشته(جمعه، ۱۸ حمل) گفت: آلمان مانند سایر کشورهای اتحادیه اروپایی، افغانستانی‌هایی را به کشورشان برمی‌گرداند که پناهندگی‌شان رد شده‌است.
انگلا مرکل، از رییس‌جمهور افغانستان خواست که وضعیت را در کشورش طوری نشان ندهد که گویا افغانستانی‌ها در کشورشان زندگی کرده نمی‌توانند، چون به گفته خانم مرکل در آن‌صورت، هیچ‌کسی به حیث عضو اردوی افغانستان برای جنگیدن در برابر طالبان پیدا نخواهد شد.
براساس گزارش اداره فدرال آلمان در امور مهاجرین و پناهجویان، در سال ۲۰۱۶ افغانستانی‌ها پس از سوری‌ها بیشترین رقم متقاضیان پناهندگی در آلمان را تشکیل می‌دادند.
مرکل همچنین افزود که به حدود ۵۵ درصد افغانستانی‌ها در آلمان پناهندگی داده شده، در حالی‌که تقاضای پناهندگی ۴۵ درصد دیگر آنان رد شده‌است.
وی گفت که خود حکومت افغانستان به آلمان گفته است، افغانستانی‌‌های که در آلمان تقاضای پناهندگی می‌کنند، همه‌ی شان با مشکلات امنیتی و اقتصادی در افغانستان روبه‌رو نیست.
صدر اعظم آلمان گفت او نمی‌تواند و نباید همچو پیامی را ارسال کند که گویا به نظر آلمان ۲۹ میلیون افغانستانی در ” شرایط غیر قابل قبول” زندگی می‌کند و شرایط زندگی برای آنان در افغانستان مساعد نیست.
این در حالی است که برخی ایالت‌های آلمان گفته‌اند که پناهندگان افغانستانی را اخراج نخواهند کرد، چون به گفته آنان در افغانستان “نگرانی‌های امنیتی” وجود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا