آخرین اخبارافغانستانجهانحقوق بشرخبر های مهمسیاست

مجمع ملی مردم افغانستان:

تا زمانی که ملل منطقه خود را از یوغ هژمونی امریکا رها نسازند فلسطین در آتش تروریزم صهیونیستی خواهد سوخت

خبرگزاری دید: مجمع ملی مردم افغانستان در واکنش به بمباران شدید غزه از سوی رژیم اسراییل و کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی، می‌گوید که تروریزم صهیونیستی با حمایت غربی‌ها جنایت می‌آفریند.

مجمع ملی مردم افغانستان با نشر بیانیه‌ای روز چهار‌شنبه( سوم عقرب) حملات رژیم اسراییل را بر فلسطین مصداق جنایت علیه بشریت خوانده و از کشورهای اسلامی خواسته که با رهایی از یوغ هژمونی امریکا متحد شده و از حق ملت مظلوم فلسطین دفاع کنند.

متن کامل اعلامیه:

بسمه تعالی

بیش از دو هفته است که کودک‌کشی و قتل عام زنان و مردان مظلوم فلسطین توسط رژیم تروریست و اشغالگر اسراییل در سرزمین‌های اشغالی به ویژه در باریکه غزه ادامه دارد و مطابق آمارهای تازه منتشر شده، بیش از ۶۰۰۰ شهروند فلسطین در اثر بمباران‌های کور رژیم اشغالگر به خون خفته‌اند. در این مدت که فجیع‌ترین جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین صورت گرفته، سازمان ملل متحد، دولت‌های اسلامی، نهادها و دولت‌های مدعی دفاع از حقوق بشر، یا در برابر این وحشی‌گری‌ها سکوت کرده‌اند و یا اقدام موثر بازدارنده از ادامه نسل‌کشی فلسطینیان از سوی رژیم تروریستی تل‌آویو انجام نداده‌اند.

شرم‌آورتر از همه آن که جو بایدن رییس جمهور امریکا و دیگر سران قدرت‌های غربی با سفر به تل‌آویو، تمام موازین اخلاقی و حقوق بشری را زیر پا گذاشته و با پول و سلاح و سیاست استکباری، به حمایت از رژیم کودک‌کش اسراییل پرداختند.

مجمع ملی مردم افغانستان، با محکوم کردن جنایات بی‌حدوحساب رژیم تروریستی اسراییل در سرزمین‌های اشغالی، از همه مردمان آزاده و انسان‌دوست جهان می‌خواهد با وارد کردن فشار بر این رژیم اشغالگر و دولت‌های حامی آن، خود در تغییر معادلات به نفع عدالت و انسانیت نقش‌آفرینی کنند. در غیر این صورت، قطعاً شاهد فجایعی خواهیم بود که خارج از اراده و کنترول ما معادلات را در سطح جهانی تغییر خواهد داد و دنیا را وارد مرحله تازه‌ای از بحران فراگیر بین‌المللی خواهد کرد.

از جانب دیگر، تجربه مستقیم ملت افغانستان در دو دهه گذشته و همچنان کشورهای خاورمیانه در دهه‌های متمادی نشان داده که امریکا نه تنها علم دار استکبار جهانی، که مصداق بارز نفاق، خیانت و بی‌باوری به اصول مسلم انسانی بوده و هرگونه اعتماد به این سیستم شیطانی به معنی خودکشی محض است.

به باور ما، تا زمانی که ملل منطقه خود را از یوغ هژمونی امریکا و اقمارش رها نسازند و به توانمندی های  بومی خویش برای اعاده حیثیت اخلاقی و ملی شان بر نیایند، فلسطین که پاره تن جهان اسلام است، همچنان در آتش خشونت و تروریزم صهیونیستی خواهد سوخت.

ومن الله التوفیق

مجمع ملی مردم افغانستان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا