آخرین اخبارجهانسیاست

ترکیه: تا زمانی که نیاز باشد در افغانستان می‌مانیم

وزیر امور خارجه ترکیه گفته است تا زمانی که لازم باشد نیروهای این کشور در چهارچوب حمایت قاطع در افغانستان می‌ماند و در این ماموریت به پشتیبانی دولت افغانستان نیاز دارد.


به نقل از آناتولی، مولود چاووش اغلو وزیر امور خارجه ترکیه به تازگی در نشست مطبوعاتی در باره تأمین امنیت میدان هوایی کابل گفته است که دولت افغانستان با این موضوع موافق است و تا زمانی که لازم باشد نیروهای ترکیه در این کشور می‌مانند.
وزیر خارجه ترکیه در این خصوص گفته است: دولت افغانستان نیز با این موضوع موافق است. تا زمانی که نیاز داشته باشند در آن کشور خواهیم بود. البته این تنها به معنای حضور نظامی ما در افغانستان نیست.
وی با بیان اینکه ترکیه امنیت میدان‌هوایی بین‌المللی کابل را در چارچوب مأموریت پشتیبانی قاطع ناتو به عهده می‌گیرد، افزوده است: با تصمیم ایالات متحده برای عقب نشینی، متحدان دیگر نیز در حال خروج از افغانستان هستند و ماموریت پشتیبانی قاطع ناتو در حال پایان است. اما امنیت میدان‌هوایی کابل برای افغانستان بسیار مهم بوده و دروازه افغانستان به جهان است.
چاووش‌اوغلو بیان داشته است که امنیت این میدان‌هوایی نه تنها برای افغانستان بلکه برای تمامی ماموریت‌های دیپلماتیک در آن‌جا به ویژه ترکیه مهم است.
وی همچنین گفته است: ترکیه در این ماموریت تنها نیست و اول از همه به حمایت دولت افغانستان نیاز دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا