آخرین اخبارافغانستان

جواز فعالیت بیش از ۸۰۰ شرکت وارد کننده دارو به تعلیق درآمد


اداره ملی تنظیم دارو و محصولات پزشکی در کابل، از روند گردآوری داروهای تقلبی، بی‌کیفیت و قاچاق شده خبرداده و می‎گوید که در همین راستا، جواز فعالیت ۸۱۷ شرکت وارد کننده دارو نیز به حالت تعلیق در آمده است.
به گزارش خبرگزاری دید، مسئولان این اداره تاکید می‎کنند که علامه‌گذاری داروخانه‌هایی که داروهای با کیفیت و از شرکت‌های معتبر وارد می‎کنند، نیز شامل این روند است که در سراسر کشور عملی خواهد شد.

نورشاه کامه‌وال، رییس عمومی این اداره گفت: برای شماری از شرکت‎ها و داروخانه‌هایی که فعالیت‎شان را بدون داشتن جواز به پیش می‌بردند، یک ماه دیگر فرصت داده شده تا اسناد مورد ضرورت برای فعالیت‌شان را به این اداره تسلیم کنند، درغیرآن به دادستانی‎کل معرفی می‌شوند.
درهمین حال، اداره ملی تنظیم دارو و محصولات پزشکی خاطر نشان می‌سازد که بررسی کارخانه‌های تولید دارو در داخل کشور و هماهنگی با شرکت‌های خارجی برای وارد کردن داروهای با کیفیت به افغانستان نیز، در برنامه‌های کمپاین جا داده شده ‌است که تا یک ماه دیگر عملی می‌شود.
این اداره، همچنان از گردآوری داروها و محصولات بی‎کیفیت پزشکی تا تاریخ ۱۲ برج جاری در سراسر کشور خبر‎ می‎دهد.
گفتنی است که نبود داروی باکیفیت و عدم ارایه مفید خدمات پزشکی در کشور، سالانه باعث سفر شهروندان به کشورهای همسایه برای درمان و خروج مبالغ هنگفت از سرمایه‎های داخلی می‎شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا