آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهپاکستانجهانسیاست

جیلانی در دیدار با عزیزی: با اقدام جمعی علیه تروریزم می‌توان از پتانسیل تجارت استفاده کرد

خبرگزاری دید: وزیر خارجه پاکستان در دیدار با نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت گفته که با اقدام جمعی علیه تروریزم می‌توان از پوتانسیل کامل برای تجارت بهره برد.

وزارت خارجه پاکستان در خبرنامه‌ای اعلان کرده که جلیل جیلانی وزیر خارجه این کشور در دیدار با نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت در باره روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرده است.

در این دیدار، جیلانی بر تعهد پاکستان به روابط سودمند دوجانبه با افغانستان تاکید کرده است.

وزیر امور خارجه پاکستان افزوده که می‌توان از پوتانسیل کامل برای تجارت و اتصال منطقه‌ای با اقدام جمعی علیه تروریزم استفاده کرد.

سفارت طا-لبان در اسلام‌آباد نیز اعلام کرده که نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت و هیئت همراهش در مورد گیرماندن اموال تاجران اهل افغانستان در بندر کراچی و انتقال اموال مهاجران و پناه‌جویانی که از پاکستان اخراج می‌شوند، بحث کرده است.

این سفارت در اسلام‌آباد جزئیات بیشتری در مورد این دیدار منتشر نکرده است.

تاجران اهل افغانستان می‌گویند که پاکستان بر ترانزیت اموال آنان از طریق بندر کراچی محدودیت وضع کرده‌ و اکنون بیش از چهار هزار کانتینر در این بندر متوقف است.

سرفراز بوگتی وزیر داخله‌ موقت پاکستان اعلام کرده بود که هر خانواده‌ مهاجر و پناه‌جوی اهل افغانستان تنها می‌تواند مبلغ ۵۰ هزار روپیه‌ پاکستانی با خود از آن کشور بیرون کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا