آخرین اخبارامنیت و حوادثجهان

حمله هوایی اسراییل به نوار غزه؛ ۱۳ فلسطینی به شمول چهار کودک کشته شد

خبرگزاری دید: دست کم ۱۳ فلسطینی در حمله هوایی اسراییل به نوار غزه کشته شده و ۲۰ تن دیگر زخم برداشته است. سه فرمانده جهاد اسلامی و چهار کودک نیز در میان کشته شده‌ها است.

به نقل از بی بی سی، حمله هوایی اسراییل بر این منطقه در فلسطین اشغالی، از سوی دولت خودگردان فلسطین محکوم شده است.

اسراییل اما گفته است که هدف این حمله کسانی بودند که تهدید فوری برای شهروندان اسراییلی به شمار می‌رفتند.

از تابستان پارسال که ارتش اسراییل و جهاد اسلامی سه روز در جنگ بودند، این مرگبارترین حمله اسرائیل است.

تشکیلات خودگردان فلسطین این حملات را بشدت محکوم کرده و از جامعه جهانی، سازمان ملل و همچنین امریکا خواسته هر چه سریع‌تر برای پایان دادن به «تجاوز» اسراییل وارد عمل شوند.

جهاد اسلامی قول انتقام داده است.

جهاد اسلامی در کنار حماس یکی از دو نیروی بزرگ شبه‌نظامی در غزه است. جهاد اسلامی مسئول بیشتر حملات راکتی به اسراییل در سال‌های اخیر است و هدف خود را نابودی اسراییل می‌داند.

ارتش اسراییل در اولین ساعت‌های سه‌شنبه، بعد از دو بامداد، در چند موج با ۴۰ هواپیما و بالگرد به نقاط مختلفی در غزه حمله کرد که باعث تخریب خانه‌ها و ترس و وحشت شهروندان شد.

تصاویری از ویران شدن حداقل دو مجموعه آپارتمانی منتشر شده و ساختمان‌های دیگر هم به درجات مختلف آسیب دیده‌اند.

در همین حال، بریگادهای قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی گفته سه نفر از فرماندهانش با خانواده‌هایشان در این حملات کشته شده‌اند.

فرماندهان کشته شده عبارتند از: جهاد شاکر غنام دبیر شورای نظامی بریگادهای قدس، خلیل صلاح البهتینی فرمانده منطقه شمال و طارق محمود عزالدین که گفته می‌شود یکی از فرماندهان عملیاتی در کرانه باختری اشغالی بوده است.

منبعی نزدیک به جهاد اسلامی به بی‌بی‌سی عربی گفته غیر از فرماندهان نظامی، چند نفر از اعضای سیاسی این گروه هم که قرار بود صبح سه‌شنبه برای ملافات با مقام‌های امنیتی به مصر سفر کنند کشته شده‌اند. مصر این حمله را محکوم کرده و ناقض قوانین بین‌المللی خوانده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا